חפש

יפוי כח מתמשך – תכנון העתיד-עו"ד דוד מויאל

יפוי כח מתמשך – תכנון העתיד-עו"ד דוד מויאל

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי המאפשר לך לתכנן את עתידך בשלב בו הנך בעל יכולת ומסוגלות לקבל החלטות ולבצע פעולות.

עד כה, אדם אשר איבד את כשירותו לבצע פעולות מסוימות בחייו ולקבל החלטות בעניינים מסוימים, חוייב במינוי אפוטרופוס, בין אם על גופו, בין על רכושו ובין על גופו ורכושו יחדיו. במרבית המקרים, מונה לאדם אפוטרופוס חיצוני (במקום בן משפחה) על ידי פנייה לבית המשפט, ישנם מצבים בהם האפוטרופוס הממונה לא תמיד ממלא אחר רצונותיו של האדם ואחר טובתו האישית, אלא על פי הנחיות שהוסמך עליהם, לא תמיד, הנחיות אילו ממלאות את רצון האדם שאינו כשיר ובטח לא את רצון משפחתו. עד כה, היה על האדם ומשפחתו לנהל הליכים בבתי משפט השוללים באופן גורף ולעיתים בלתי הפיך את סמכויותיו של האדם, עד כדי שלילה מוחלטת של שליטתו על גופו ורכושו שלו!

מעתה במקום לנהל תהליך אפוטרופסות ארוך, השולל באופן גורף את שליטתו של האדם על גופו ועל רכושו, ניתן לנהל הליך קצר ונוח לכל כיס, המשקף את רצונו של האדם- ייפוי כוח מתמשך. 

  כיום ולאור שינוי החוק, ניתנת האפשרות לכל אדם בגיר (מעל גיל 18) לקחת שליטה על חייו, ובתוך כך לקבוע כיצד וע"י מי יטופלו ענייניו בעתיד, כאשר לא יוכל לטפל בהם בעצמו- זאת ע"י מינוי מיופה כוח שיהא מוסמך לפעול בשם אותו אדם בעתיד, כאשר לא יוכל עוד לקבל ו/או לבצע החלטות הנוגעות לכלל ענייניו הרפואיים והרכושיים, או רק לחלקם. על מיופה הכוח לפעול עפ"י הנחיות אותו אדם, ובמקרים בהם ההנחיה היא בלתי אפשרית לביצוע, בלתי חוקית או כאשר ביצועה יפגע פגיעה חמורה בממנה- אסור יהא למיופה הכוח לבצעה.  תיקון החוק נועד לשים את האדם ואת צרכיו במרכז, לשמור על האוטונומיה שלו ועל כיבוד רצונו, באופן שיאפשר לו לתכנן את עתידו ולשלוט עליו, ע"י האצלת סמכויות על אנשים הקרובים לו (במקום אדם חיצוני), ולקבל החלטות במקומו, עת לא יהא בידו לעשות כן. יתרון נוסף וחשוב הוא שניתן בכל שלב לשנות את היפוי כח המתמשך על ידי הפקדת יפוי כח מתשמשך חדש או לבטלו בכל עת. מס' מצומצם של עורכי דין הוסמכו לערוך ייפוי כוח מתמשך. משכך, המעוניין לקבוע עוד היום את האדם אשר יהא אמון על גופו ורכושו במצב של חס וחלילה חוסר תפקוד ושיפוט, עליו לפנות לעו"ד המוסמך ובקיא בכללי החוק החדש לצורך עריכת ייפוי כוח מתמשך.

הכותב הינו עורך דין במקצועו המוסמך לערוך יפוי כח מתמשך , ועל כן מומלץ ליצור עמי קשר ולקבל את הסיוע הנדרש לערוך עבורכם ועל פי רצונכם את יפוי הכח המתמשך, אשמח לעמוד לרשותכם בכל עת.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

עו"ד דוד מויאל
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס