חפש

חשיבות עריכת צוואה-עו"ד דוד מויאל

חשיבות עריכת צוואה-עו"ד דוד מויאל

חוק הירושה תשכ"ה- 1965, קובע כיצד יחולק רכושנו ביום שאחרי. אמנם, לא כולנו  יכולים להסכים למתווה זה, וביכולתנו לעגן את רצוננו באמצעות עריכת צוואה, ובמסגרתה לצוות מה יעלה בגורל רכושנו, איך וכיצד הוא יחולק.

לצורך המחשת חשיבות עריכת צוואה אביא לדוגמא מקרה בו אב המשפחה נפטר, והותיר אחריו אישה ושלושה ילדים, ובנוסף דירה המשותפת לו ולרעייתו  ועסק משפחתי פעיל ורווחי.  במקרה כזה כאשר לא נערכה צוואה, הירושה תחולק על פי דין (בהתאם לחוק הירושה), כלומר, האישה תקבל את המטלטלין, הרכב המשפחתי ו- 50% מהחלק של הבעל בדירה. זאת אומרת, הילדים יחלקו ב- 25% מהדירה בחלקים שווים ביניהם. אותה חלוקה יפה היא גם לעסק המשפחתי. יובהר כי מתווה זה אינו בהכרח מתיישב עם רצון המנוח במקרה בו לא נערכה צוואה,  אינו משקף את הדרך לשמור על פעילות העסק וגורם ללא מעט סכסוכים בתוך המשפחה. לימים, התעורר באישה הצורך להעתיק את מקום מגוריה לעיר אחרת, ועל כן ביקשה למכור את הדירה. מכיוון שלא נערכה צוואה, זקוקה האם להסכמת הילדים השותפים עמה בדירה מכוח חוק הירושה. ילדיה התנגדו למכירת הדירה ולא התחשבו ברצון אימם. כך בעצם החל סכסוך משפחתי ארוך, אשר השליך גם על ניהול העסק המשפחתי ובסופו של דבר גרם לפירוק העסק. שנים ארוכות ניהלו הצדדים מאבק בבתי המשפט, מאבק שבסופו של יום גרם לפירוק המשפחה ולריחוק בין האם לילדיה. מאבק שהיה יכול להימנע בתכנון מוקדם ע"י עריכת צוואה אשר קובעת את זכויות היורשים, ומונעת ככל הניתן סכסוכים משפחתיים מיותרים.

על כן, לעריכת צוואה חשיבות גדולה מאוד, באמצעותה ניתן לעגן את זכויות יורשינו ולצוות על פי רצוננו מה ייעשה בפרי עמלנו לאחר לכתנו מן העולם. בצוואה מעגן המוריש את רצונו מה ייעשה ברכושו, בחשבונותיו ובכל אשר צבר במהלך חייו.

על מנת למנוע מלחמות ירושה בין יקירכם לאחר לכתכם, הדרך היעילה ביותר לעגן את רצונכם היא באמצעות עריכת צוואה, ישנם ארבע צורות שונות לעריכת צוואה ולכן מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין הבקיא בדיני הירושה על מנת להימנע מסכסוכים מיותרים.

הכותב הינו עורך דין במקצועו הבקיא בדיני הירושה ועיזבונות , ועל כן מומלץ ליצור עמי קשר ולקבל את הסיוע הנדרש לערוך צוואה עבורכם, אשמח לעמוד לרשותכם בכל עת.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
עו"ד דוד מויאל
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס