חפש

בצל משבר הקורונה: כיצד חדלות פירעון תשפיע על הנכסים שלכם?-עו"ד לירום סנדה

בצל משבר הקורונה: כיצד חדלות פירעון תשפיע על הנכסים שלכם?-עו"ד לירום סנדה

אלפי עסקים בישראל נפגעים ממשבר הקורונה ועלולים להגיע במהירות למצב של חדלות פירעון. מהי ההשפעה של מצב זה על הדירות והנכסים השונים של בעל העסק? עו"ד לירום סנדה, מומחה להליכי הוצאה לפועל ופשיטות רגל, מסביר:

משבר הקורונה גרם לעסקים רבים בישראל לצמצם או להשבית לחלוטין את הפעילות, ובעקבות כך הם עלולים להיכנס לקשיים גדולים ואף להגיע למצב של חדלות פירעון. למצב שכזה יש השפעה על נכסים נוספים שבבעלות בעלי העסקים.

"חוק חדלות פירעון יצר מהפכה של ממש בכל הקשור להליכים האלה", אומר עו"ד לירום סנדה, מומחה להליכי הוצאה לפועל ופשיטות רגל, "החוק שם את החייב בראש ובראשונה בראש סדר העדיפויות, לתת אפשרות לשקם את חייו ולהחזיר אותו לחברה כאדם שתורם למשק".

חוק זה שינה את המצב שבו בעלי עסקים היו בהליך זה שנים ארוכות. כיום החוק החדש קובע פרק זמן מוגדר שבו אדם שנקלע לחובות בתום לב יכול לקבל הפטר ולצאת לדרך חדשה. "יש הליך מהיר ויעל שמיועד לאותו אזרח שנקלע לחובות לפתוח דף חדש בחיים ולהגן על העסק והנכסים שבבעלותו", אומר עו"ד סנדה.

"החוק החדש עשה חסד לאותם אלפי חייבים שבבעלותם דירות מגורים", אומר עו"ד סנדה, "אם תמומש הדירה של החייב הוא כבר לא יקנה דירה בישראל, הוא יהיה מסומן בבנק, יהיה לו קשה לקחת משכנתה ולא יקבל אשראי. יש לעשות כל שביכולתנו למנוע זאת. שנית, ההגנה שהייתה קיימת פעם נגעה רק לדירות שהיו רשומות בטאבו והיום המצב טוב יותר. יש מנגנון של דיור חלוף לארבע שנים, כעורכי דין השאיפה שלנו היא ליצור מצב של דיור חלוף לעשר שנים ואף לכל ימי חייהם, כך שלא יוכלו לממש את הדירה וכך נגן על החייב ועל משפחתו. כך נוכל גם להביא לו הפטר מהחובות בצורה יעילה ומהירה".

"כשמדובר בירושה, יש לראות אם הנפטר השאיר צוואה וירושה", מוסיף עו"ד סנדה. "אם הורה נפטר, ההורה השני נשאר בדירה ומקבל מחצית הרכוש והיתרה מתחלקת בין הילדים. הנכס תפוס ואנחנו יכולים לפדות את הזכויות שלו בסכום שיהיה נמוך ב-70% מהערך האמיתי ולהגן על הירושה".

עו"ד לירום סנדה עוסק בתחום חדלות הפירעון, כינוסים, פירוקים, שיקום והבראה של עסקים וחברות במשבר.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.


 
לירום סנדה-חברת עורכי דין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס