חפש

עו"ד דורית אלימלך-אבן: אפוטרופסות וייפוי כוח מתמשך

עו"ד דורית אלימלך-אבן: אפוטרופסות וייפוי כוח מתמשך

מי שרוצה להבטיח שלום בית ומניעת סכסוכים במקרה בו יאבד צלילותו או חלילה כילך לעולמו, מי שרוצה להבטיח שיקיימו את רצונו עליו  לערוך צוואה נכונה ומדויקת וייפוי כוח מתמשך בליווי עורך דין המתמחה בכך. בחירת עורך הדין הנכון לעריכת הצוואה וייפוי כוח מתמשך, היא הדרך להבטיח כי המשאלות שלכם תבוצענה במדויק. 

עורכת הדין דורית אלימלך-אבן מתמקצעת בסוגיות נבחרות במעמד אישי: גישור שענינו גירושין בהסכמה בין בני זוג, ירושות, צוואות, אפוטרופסות וייפוי כוח מתמשך מזה 18 שנים.

"אני קוראת לכל אדם למצות את זכותו, ולערוך את שני המסמכים המשפטיים החשובים ביותר בחייו: ייפוי כוח מתמשך וצוואה".

מה ההבדל ביניהם?

"צוואה, כוחה יפה ליום שאחרי לכתנו לאחר אריכות ימים ושנים, ואילו ייפוי כוח מתמשך, כוחו יפה מהיום שבו נאבד את צלילותנו, במסמך זה נקבע מי יתמנה לטפל בנו וברכושנו.

מהי ברירת המחדל של החוק באם לא עורכים ייפוי כוח מתמשך?

"ברירת החוק, אם אין ייפוי כוח מתמשך, היא מינוי אפוטרופוס על ידי בית המשפט".

מה הבעייתיות בכך?

עורכת הדין אלימלך מייצגת משפחות רבות בהליך אפוטרופסות, ויודעת לעמוד מקרוב על הקשיים בהליך זה. לדבריה ההליך הוא לכאורה מאוד טכני וודאי כשיש הסכמה לגבי המינוי, אבל צריך לזכור, היא מוסיפה, שהעיתוי במינוי הוא תמיד בעת מצוקה גדולה בה היקר לנו מכל הופך דמנטי או חלילה מאושפז לאחר אירוע טראומטי, וכל בני המשפחה סביבו בקושי מעכלים את המציאות המרה והנה הם צריכים להתעסק בהגשת בקשות לבית משפט, רוויות בפרוצדורות מתישות, ואם לא די בכל אלו, הרי שמהרגע שמונה האפוטרופוס הוא מחויב לדיווח לגבי נכסי החסוי, לגבי אותו אדם יקר לנו, דיווח שבעיני רבים נראה קנטרני.

"ייפוי כוח מתמשך לעומת מינוי אפוטרופוס מטעם בית המשפט, יוצא מנקודת הנחה של אמון. מבחינת המחוקק אם הממנה סומך על ילדיו או אשתו או כל אדם אחר, אז אין שום סיבה לפקפק בכך. ייפוי הכוח המתמשך נכנס לתוקפו מיד עם קרות האירוע בו האדם מאבד את כושרו ללא כל הליכים משפטיים.

כיצד נערך ייפוי כוח מתמשך?

"תפקיד עורך הדין שמומחה בדבר, לבחון את רצונו של האדם ולברר היטב שהממנה מקבל החלטות באופן רציונלי ושהוא לא תחת השפעה בלתי הוגנת.

לצורך כך, נוהגת עורכת הדין אלימלך להיפגש עם האדם באופן אישי בפרטיות מוקפדת, מנהלת עמו שיחת היכרות ארוכה ותוך כך, לדבריה,  זוכה להכיר את עולמם של אנשים נפלאים. ככל שמדובר באנשים מבוגרים מאוד או בעלי מוגבלות פיזית, עו"ד אלימלך מגיעה אליהם הביתה ושומעת מפיהם סיפורי חיים, רואה אלבומים של בני משפחה ושומעת מפי הממנה על המארג המשפחתי שלו, מי הסובבים אותו מי הם אנשי שלומו, ועוד. מתוך השיחה, כך לדבריה, מזקקים את רצונו של האדם. התהליך מאוד רגשי, ולא פעם צריך לקיים מספר פגישות כדי שהדבר יוטמע היטב ויבשיל לכדי עריכת המסמך.

"רק שכאני מתרשמת, מתוך הכלים שיש לי ומניסיוני רב השנים בייצוג אנשים בתא המשפחתי על כל מורכבותו והרגישות שבו, שהרצון מגובש, אני מזמנת פגישה בנוכחות הממנה ומיופי הכוח".

עו"ד אלימלך עורכת דין ותיקה ומנוסה במעמד אישי מזה 18 שנים, רואה בייצוג הליכים אלו שליחות . מדובר במסמך בו האדם מביע את רצונו האחרון. חייבים, לדבריה,  לעשות זאת בנחת ובמקצועיות. עו"ד אלימלך  מספרת כי עמדה  מקרוב על הקושי וחילוקי הדעות שצצים בשעת מצוקה, בהעדר הוראות ברורות, בהעדר ייפוי כח מתמשך ובהעדר צוואה, סכסוכים שמחייבים הליכים משפטיים יקרים וכאלו שלא מותירים טעם טוב בתא המשפחתי  ולכן  לעצתה, מי שרוצה למנוע סכסוכים ולדעת שהוא עשה כל שביכולתו לדאוג ליום המחר הרי זו חובתו לערוך צוואה וייפוי כוח מתמשך בעודו צלול.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

דורית אלימלך אבן, עו"ד ומגשרת
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס