חפש

פיטורין בהריון-עו"ד ונוטריון טמיר שטרית

פיטורין בהריון-עו"ד ונוטריון טמיר שטרית

בחוק יש 2 מקורת עיקריים אשר מגנים על פיטורי נשים הרות:

  1. חוק עבודת נשים.
  2. חוק שוויון הזדמנויות בעבודה.

בקרב הרבה מעסקים מקובל לחשוב, כי ניתן לפטר אישה הרה אם היא עבדה פחות מ 6 חודשים, מכיוון שפיטורין של אישה הרה שעובדת יותר מ 6 חודשים, דרושים את אישור משרד התמ"ת,

אולם, ע"פ חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, באם אישה הרה מפוטרת בגלל הריונה, גם אם עבדה פחות מ 6 חודשים, הרי שהיא מופלת לרעה כיוון שהיא אישה שנכנסה להריון, בניגוד לגבר שלא נאלץ להתמודד עם קשיי ההיריון, ואז מדובר באפליה וחוסר שיוון הזדמנויות בעבודה.

כמו ברוב התביעות מסוג זה, טענות המעסיק יהיו כמובן שלא פיטר את העובדת כיוון שהייתה בהיריון, אלא בגלל טיב עבודתה המקצועית, איחורים, היעדרויות וסיבות שונות אשר אינן קשורות להיותה בהיריון.

בפסק דין שבו ייצג משרדנו לאחרונה, דובר במעצבת גראפית שפוטרה, הצוות המשפטי עמל להוכיח לבית הדין, שלא דבק רבב בטיב עבודתה ושהטענות המעסיק הם תירוץ וחסות בגין הסיבה האמתית לפיטורין שהיא היותה בהיריון ( חודש רביעי ).

ע"פ הפסיקה, דיי שהעובדת תראה ראשית ראיה שהייתה עובדת טובה ואילו אז נטל ההוכחה עובר אל המעסיק להוכיח כי לא פיטר את העובדת בגלל היותה בהיריון.

במקרה האמור הוכחנו כי ההיעדרויות של העובדת נבעו מאילוצי בדיקות ההיריון, האיחורים המעטים שהיו בבקרים נבעו בגלל הקאות ובחילות מרובות בבקרים, הכי חשוב שטיב עבודתה לא נפגע והעובדת עשתה מאמצים רבים להשלים את ההיעדרויות ולבצע את עבודתה גם מהבית הכי טוב שיכלה, למרות קשיי ההיריון.

פסק הדין נפסק לטובת התובעת, העובדת קיבלה פיצויי ראוי שמשקף את החודשים שבהם לא עבדה ואת חודשיי חופשת הלידה.

 

משרדנו בעל מומחיות בתחום דיני העבודה, אם פיטרו אותך בזמן הריון ללא סיבה מוצדקת, נוכל לנווט אותך ולהציע מהי הדרך הטובה ביותר אשר מגנה הגנה מרבית על הזכויות שלך, בהתאם לנסיבות המקרה, אם נפגעת ומישהו הפר את הזכויות שלך, נוכל לנהל את הליך הפיצוי כהלכה מתוך הניסיון הרב שלנו בתחום ולהביא בסופו של יום לפיצוי הולם על ההפרה שנגרמה לך, ביעילות ובזריזות או לחילופין, לעמוד על אכיפה הדינים וחזרתך למקום העבודה.

 

המידע המפורט להלן הינו מידע כללי בנושא ואינו בא להחליף את הוראות החוק והתקנות הרלוונטיים. כמו כן, המידע אינו בא ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי בפני עו"ד.

במקרה של אי התאמה עם הוראות החוק/תקנות האמור בחוק/תקנות הוא הקובע. המידע המפורט להלן אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי בפני עורך דין.

טמיר יהודה שטרית, משרד עו"ד ונוטריון
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס