חפש

האם יכול מבוטח למנוע מחברת הביטוח שלו לשלם את הנזק בשל חששו מסכום ההשתתפות העצמית שלו?-משרד עו"ד מנבר ארקין

האם יכול מבוטח למנוע מחברת הביטוח שלו לשלם את הנזק בשל חששו מסכום ההשתתפות העצמית שלו?-משרד עו"ד מנבר ארקין

בנושא זה ניהל משרדנו הליך משפטי באמצעות עו"ד אורית משה בבית משפט השלום בתל אביב

בתיק תא"מ 1928-10-14, אשר עניינו פרשנות לסעיף 68 לחוק חוזה הביטוח, הקובע כי בביטוח אחריות רשאי המבטח ולפי דרישת הצד השלישי חייב הוא לשלם לצד השלישי את תגמולי הביטוח שהמבטח חייב למבוטח, בכפוף להודעה על כך בכתב למבוטח 30 יום מראש והמבוטח לא התנגד לכך בתקופה זו.

החוק לא מגדיר טיבה של התנגדות המבוטח, האם עליה להיות סבירה, עניינית ובתום לב, החוק גם לא קובע מהו הדין במקרה בו משלמת המבטחת פיצוי לצד השלישי, חרף התנגדות מבוטחה, האם בנסיבות אלו פטור המבוטח מחובת תשלום דמי השתתפות עצמית.

בעניין זה הופיעה עו"ד אורית משה בבית המשפט בתל אביב ושם נסוב הדיון על השאלה המשפטית האם יש זכות וטו למבוטח לסרב לאשר למבטחת שלו לשלם לניזוק את סכום תביעתו, בשל השתתפות עצמית גבוהה.



בפסק הדין נקבעה הלכה לפיה, למבוטח אין זכות וטו קנויה, אולם זכותו לקבל הודעה מחברת הביטוח על כוונתה לשלם לצד השלישי את תגמולי הביטוח, שהמבטח חייב למבוטח ולהביע עמדתו ולנסות לשכנע את חברת הביטוח כי יש לדחות התביעה. היה והמבטחת לא מסרה למבוטח הודעה מתאימה ולא אפשרה לו להתנגד במועדים הקבועים בחוק, היא אינה זכאית לגבות ממנו דמי השתתפות עצמית.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

מנבר & ארקין ושות', משרד עורכי דין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס