חפש

נתפסת נוהג בשכרות – עצור – צור קשר עם עורך דין תעבורה וקבל יעוץ מקצועי -עו"ד אמנון גולן

נתפסת נוהג בשכרות – עצור – צור קשר עם עורך דין תעבורה וקבל יעוץ מקצועי -עו"ד אמנון גולן

פקודת התעבורה קובעת שנהג שיכור הוא כל אדם אשר נוהג תחת השפעה של אלכוהול או תחת השפעה של סמים מסוכנים. עבירת נהיגה בשכרות הינה עבירה פלילית. אך לרוב, הצדדים המעורבים בה, הם אנשים נורמטיביים שלא קשורים לעולם העבריינות. הסיבה לביצוע עבירה מהסוג הזה היא שילוב של נהיגה ברכב עם שתיית משקאות משכרים או שימוש בחומרים מסוכנים.

על פי החוק, המשטרה רשאית לעצור כל נהג ולהעביר אותו בדיקת שכרות גם בלי שקיים חשד סביר שהנהג אכן במצב של שיכרות. נהג אשר לא משתף פעולה עם המשטרה ולא מסכים לעבור בדיקת ינשוף, נחשב כנהג אשר נהג בשכרות.

במידה שנמצא בבדיקת הינשוף שערכי האלכוהול בדם גבוהים מהערכים המותרים (240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף, והפסיקה העלתה את הרף ל 290 מיקרוגרם) על פי התוצאה רשאי השוטר לקבוע שמדובר בנהג שיכור להעביר את הנהג לקצין שיפסול את רישיונו לפרק זמן של 30 יום ואף יכול וישבית את הרכב לתקופה של 30 יום. באותו מועד יקבל הנהג כתב אישום שלפיו יוזמן לבית המשפט בתחום בו בוצעה העבירה.

איך להתמודד נכון עם הזמנה למשפט בגין שכרות?

מטרת החוק הינה להוקיע את התופעה המסוכנת שמסכנת הן את הנהג והן את הסביבה ולהרתיע את כל ציבור הנהגים. בתי המשפט לא נוהגים להקל ראש במקרה של נהיגה בשכרות ואף נוטים להחמיר את הענישה ולהטיל עונשים כבדים בגין עבירה זו. על פי החוק עונשו של כל נהג אשר ביצע עבירה של נהיגה בשכרות, הוא שלילת רישיון הנהיגה שלו למשך שנתיים מינימום, עורך דין שמתמחה בתעבורה ידע כיצד לגרום לכך שבמקרים מסוימים הפסילה תפחת באופן משמעותי. במקרה של עבירת נהיגה בשכרות בפעם השנייה, החוק קובע עונש של שלילת רישיון הנהיגה לארבע שנים לפחות.

זה המקום לציין, לגבי נהג שאינו נהג חדש או צעיר, באם נפסל רישיונו למעלה מ 12 חודשים אזיי משרד הרישוי ידרוש ממנו לבצע מבחן תיאוריה ומעשי מחדש, ואילו לגבי נהג חדש או נהג צעיר במידה ויפסל לשלושה חודשים ומעלה אזיי ידרש לבצע מבחן תיאוריה ומבחן מעשי מחדש.

החוק במדיל בין שתי סוגי אוכלוסיות, סוג אוכלוסיה אחד הם אוכלוסיה הנקראת "אוכלוסיה מיוחדת" – בתוך אוכלוסיה זו נמנים נהגים צעירים (נהג עד גיל 24), נהג חדשים שוותק רישיון הנהיגה שלם עד שנתיים, נהגים הנוהגים ברכב ציבורי (אוטובוס ומונית) או נהגי רכב משא מעל 3.5 טון, ההבדל בהבחנה הוא שנהגים השייכים לאוכלוסיה המיוחדת יחשבו שיכורים כאשר ימצא בגופם כמות של 50 מיקרוגרם של אלכוהול בליטר 1 של אוויר נשוף בבדיקת ינשוף, או עד 10 מיליגרם של אלכוהול ב 100 מיליליטר בבדיקת דם. מעל כמויות אלה הנהג באוכלוסיה המיוחדת ייחשב לנהג שיכור. כפי הידוע לנו משטרת ישראל אוכפת החל מכמות של 55 מיקרוגרם של אלכוהול בליטר אחד של אוויר נשוף.

לגבי נהגים שלא נכנסים לקטגוריה זו, הכמות המותרת לגביהם היא עד 240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר 1 של אוויר נשוף בבדיקת ינשוף, או עד 50 מיליגרם של אלכוהול ב – 100 מיליליטר בבדיקת דם. נהג שייתפס בכמות מעל לזו שקבועה בחוק יואשם בנהיגה בשכרות.

לכן, חשוב לקבל יעוץ ויצוג מקצועי על ידי עורך דין שמתמחה בתעבורה

איך נבדקת מידת השכרות?

מכשיר הינשוף מספק למשטרה נתונים מידיים באשר לרמת האלכוהול בדמו של הנהג הנבדק. הבדיקה מתבצעת על ידי נשיפה לתוך המכשיר כאשר שני חיישנים בודקים האם קיים פער כלשהו בין רמת האלכוהול המותרת על פי חוק לבין רמת האלכוהול בדמו של הנהג הנבדק.

זהירות – למה לא לסרב לבדיקה שיכרות

במידה ושוטר עוצר אתכם ביציאה תוך כדי נסיעה בין אם ביציאה ממגרש חנייה, או בסמוך לפאב בו ישבתם, או ביציאה מאולם אירועים, מריח ריח אלכוהול מפיכם ומבקש מכם להיבדק בבדיקת נשיפה.

נשאלת השאלה האם אתם חייבים להסכים להיבדק בבדיקת ינשוף?

על פי התיקון לחוק, כל מי שיסרב לבדיקה יחשב כאילו הוא שיכור גם אם אין מיליגרם אחד של אלכוהול בגופו, על פי תיקון לחוק, השוטר אינו חייב להוכיח חשד של נהיגה בשכרות בכדי לחייב אתכם להיבדק וסירוב לבדיקה דינו כנהיגה בשכרות.

לכן, אם לדעתכם, שתיתם אלכוהול במידה נמוכה והוא לא השפיע עליכם, מומלץ שתיבדקו גם בבדיקת מאפיינים הכוללת הליכה על קו ישר, הבאת אצבע לאף וכו'.

במה יתמקד תהליך הייעוץ המשפטי?

מאחר שהבדיקת הינשוף היא זו שקובעת אם הנהג יחשב שיכור ואת רמת השכרות שלו, רוב תהליך הייעוץ המשפטי יתנהל במטרה לאתר כשלים טכניים וביצועיים בהפעלת מכשיר הינשוף ובפעולות השוטרים אשר יכולים להוביל לפסילתה של הבדיקה ולזיכוי מלא של הנהג המואשם בביצוע העבירה. מכיוון שתוצאות בדיקת הינשוף תלויות במספר פרמטרים, כגון: מידת הלחות באוויר, מיומנות השוטר המבצע ועוד, קיים סיכוי להוכיח שהבדיקה לא מהימנה ואין על המשטרה להסתמך עליה. לצורך כך חשוב לפנות באופן מידי למשרד עורכי דין שמתמחה בנהיגה בשכרות ובקיא בכל הנושא של בדיקת השכרות, הניירת המצורפת והתנאים בהם יכול עורך דין מיומן לכרסם בראיות.

במשרד עורכי הדין אמנון גולן ושות' מתמחים בדיני תעבורה ונהיגה בשכרות, אנו נבדוק את כשירותו של המכשיר ואת האופן בו בוצעה הבדיקה כשמטרתו לאתר כשלים במהלך הבדיקה ובכך לפסול את התוצאות.

הדברים הנוספים שאנו נבדוק:

  • מידת התקינות והכיול של המכשיר.
  • מידת המיומנות של השוטר אשר ביצע את הבדיקה ואם עבר הסמכה לביצוע הבדיקה.
  • משך הזמן בעבר בין ביצוע בדיקת הינשוף לשתיית המשקה האחרון?
  • מידת ההקפדה על מילוי הוראות ההפעלה של הינשוף.

חשוב לקבל ייעוץ מקצועי לפני הגעה למשפט בגין נהיגה בשכרות אשר יכין אתכם בצורה נכונה למעמד בית המשפט המלחיץ וידריך אתכם בכל הפרטים החשובים על מנת לנסות ולהגיע למצב הקטנת העונש ואפילו למצב של של זיכוי מלא.

בכל נושא בעניין נהיגה בשכרות ובעבירות תוך כדי נהיגה ניתן לפנות לאמנון גולן ושות' משרד עורכי דין לקבלת ייעוץ אישי.



המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

 
אמנון גולן ושות', משרד עו"ד
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס