חפש

חמישה צעדים טרם מכירת דירה-שבירו & ידוב-כהן, משרד עו"ד

חמישה צעדים טרם מכירת דירה-שבירו & ידוב-כהן, משרד עו"ד

 אחד מתפקידיו החשובים של עורך דין במכירת דירה מתחיל בליווי מוכר בבדיקות מקדמיות לפני מכירת הדירה.

לפניכם 5 בדיקות הנדרשות טרם מכירת דירה (יודגש כי זוהי איננה רשימה ממצה) :

1. לפני שמפרסמים את הדירה חשוב להוציא נסח טאבו ולראות מהי זכותכם בדירה. לרוב הזכות מתחלקת בין חכירה לבעלות. אם מדובר בחכירה יש לבדוק מתי נגמרת תקופת החכירה והאם ניתן להאריכה. כדאי לבדוק בנוסף האם ניתן להפוך את זכות החכירה לבעלות.


2.  יש לראות האם הדירה כוללת חניה, מחסן וכדו'. על הצמדות אלה להיות רשומות בנסח הטאבו. במידה ורכשתם דירה ולא נרשמו ההצמדות הללו יש לדאוג לרישומן.


3. במידה והינכם קונים דירה במקביל למכירת דירה יש לבדוק מול הבנק מהי יתרת המשכנתא שלכם ולקבל אישור עקרוני לרכישת הדירה. זאת כדי למנוע מצב אשר הבנק יסרב להגדיל את המשכנתא ותצטרכו לחפש גורם מימון חיצוני.


 4. בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין חייב כל מוכר בתשלום מס שבח אא"כ הוא זכאי לפטור הקיים בחוק. חוק זה הינו סבוך המקנה פטורים שונים בהתאם לכל מוכר ומוכר ולכן חובה להתייעץ עם עו"ד מומחה במיסוי מקרקעין בכדי לברר סוגיה זו.


5. היטל השבחה הוא תשלום הנדרש מהמוכר על ידי העירייה כאשר הנכס נמכר. תשלום זה נגזר מעליית ערך הנכס בעקבות שינוי זכויות הבניה דירה ולכן עליכם לבדוק זאת טרם המכירה האם אושרו במסגרת התב"ע זכויות בניה נוספות או הקלות בניה.

משרדנו ישמח לעמוד לרשותכם על מנת להבטיח לכם שתזכו לקבל ליווי מקצועי מתחילת העסקה ועד לסיומה המוצלח.

*חשוב להדגיש כי מדובר במידע כללי ואינו נועד לשמש כייעוץ משפטי או כתחליף לו*

                 

שבירו & ידוב-כהן, משרד עו"ד
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס