חפש

תהליך הוצאת רישיון קבלן רשום-עו"ד תומר סופר

תהליך הוצאת רישיון קבלן רשום-עו"ד תומר סופר

הוצאת רישיון קבלן רשום על ידי קבלנים הנו תהליך ארוך ומייגע שדורש לא רק מילוי של מסמכים וטפסים רבים, אלא גם עמידה בתנאים רבים שדורש רשם הקבלנים ובעיקר הצגת הבקשה באופן כזה שתגרום לרשם הקבלנים להשתכנע שיש לקבלן את היכולת והידע הנדרש כדי לבצע את העבודות הבנייה.

אם כן, קבלנים שרוצים להירשם בפנקס הקבלנים ולעבוד כחוק רצוי שינהלו את כל תהליך הרישום עם עורך דין מומחה ברישום קבלנים שילווה אתכם גם בהגשת הבקשה, הכנת תגובות לרשם הקבלנים , חתימה על תצהירים ואימות מסמכים, הכינה לדיון בפני הוועדה המייעצת לרשם הקבלנים וכמובן שייצוג בוועדה והגנה על הקבלן.

לפני שקבלן מקבל את ההחלטה, האם להגיש את הבקשה על ידי עורך דין מומחה בתחום או על ידי גורמים חסרי ניסיון בתחום או באופן עצמאי חשוב להבין שכל מילה ומשפט שכותבים בבקשה שמוגשת לרשם הקבלנים, יש להם משמעות עצומה ויכולים להיות הגורם לכך שרשם הקבלנים יקבל או יפסול את הבקשה ולכן הכנת בקשה על ידי עורך דין מקצועי תעזור לקבלן להשיג את הרישיון במהירות וביעילות.

מהם התנאים להירשם בפנקס הקבלנים ולהיות קבלן רשום?

כמו שלעורכי דין ולרואה חשבון יש רישיון המעיד על כך שיש להם ידע וניסיון בחום שלהם כך גם לקבלנים יש אפשרות לקבל רישיון.

ללא ספק הוצאת הרישיון קבלן רשום משדרגת את הקבלן בצורה משמעותית. והסיבה לכך היא שיש הרבה מאוד תחרות בשוק הקבלנים ולרוב המוחלט של הצרכנים שמחפשים קבלן או שיפוצניק קשה מאוד להעריך את המקצועיות של הקבלן והגינותו שכן לא חסרים סיפורים על לקוחות שנפלו קורבן לקבלן לעשה להם עבודה לא מקצועית או התייחס אליהם בצורה לא הוגנת.

לכן הוצאת הרישיון קבלן רשום מעידה על כך שאותו קבלן עמד בקריטריונים מאוד מחמירים שהציב רשם הקבלנים ושאכן מדובר בקבלן שיש לו את הניסיון המקצועי והאיכותי לבצע את עבודות הבנייה .

לקוחות שבוחרים להעסיק קבלן רשום יודעים שהוא נמצא תחת פיקוח מחמיר של רשם הקבלנים ולכן הקבלן פועל בסטנדרטים גבוהים של הגינות ושירות אדיב.

כל לקוח שמתלבט האם להשתמש בשירותיו של קבלן מסוים יכול בקלות להיכנס לפנקס הקבלנים שבו מצויים כל הקבלנים הרשומים ולבדוק האם הקבלן רשום בפנקס זה או לא ואז להחליט האם להעסיק אותו.

לכן רישומו של קבלן בפנקס הקבלנים מהווה יתרון עצום שיש לקבלן על פני מתחריו שכן הלקוחות הפוטנציאלים תופסים את הקבלן הרשום כאמין וכמקצועי.

כפי שאמרנו קבלן שמגיש את בקשתו להירשם בפנקס הקבלנים צריך לעמוד בסטנדרטים וקריטריונים מאוד מחמירים של רשם הקבלנים שבהתאם להם רשם הקבלנים מחליט לאשר או לפסול את הקבלן מלהירשם בפנקס הקבלנים .

מה בודק רשם הקבלנים?

רשם הקבלנים בוחן את התעודות של הקבלן, את תקופת הניסיון שלו בתחום, מה כולל הניסיון שלו ואיך הקבלן צבר את הניסיון כדי להתרשם מהמקצועיות שלו. יתרה מכך, רשם הקבלנים בודק את עברו האישי של הקבלן כדי לוודא שמדובר בקבלן אמין ,כמו למשל שהקבלן אינו פושט רגל או שיש לו עבר פלילי.

בסוגי רישיונות מסוימים רשם הקבלנים יכול לשלוח את הקבלן למבחנים כדי לעמוד על הידע המקצועי שלו וכן לזמנו לוועדה כדי לשאול את הקבלן שאלות ולהתרשם ממנו באופן ישיר.

חשוב להבין כי רשם הקבלנים יכול שלא לאשר רישיון של קבלן שיש לו עבר עשיר של תביעות שהוגשו כנגדו לקוחות או התנהלות לא הגונה שלו כלפי לקוחותיו . גם כאשר הקבלן מקבל את הרישיון יכול רשם הקבלנים בכל עת לקחת רישיון של קבלן הרשום אם הוא אינו עומד בסטנדרטים של אמינות ומקצועיות בעבודתו .

התנהלות מול רשם הקבלנים על ידי עורך דין מומחה

בארץ יש הרבה מאוד עורכי דין ויש כאלו שיגידו שיש הצפה בתחום אך בתחום רישום קבלנים יש מספר מצומצם מאוד של עורכי דין שמכירים את העבודה מול רשם הקבלנים ואיך להוציא את הרישיון במהירות וביעילות.

עורך דין מומחה בתחום, כמו עורך דין תומר סופר, שיש לו ניסיון של 12 שנים ברישום קבלנים יודע בדיוק איך למלא את הטפסים כראוי איך להכין תצהירים מדויקים שיגרמו לרשם הקבלנים להבין שמדובר בקבלן מקצועי עם ניסיון איכותי, וכן לתת מענה לכל השאלות של רשם הקבלנים .

עורך דין מקצועי גם יכין את הקבלן לקראת דיון בוועדה שמטעם רשם הקבלני וייצג אותו בוועדה ובכך יעלה באופן משמעותי את הסיכויים שלו לקבל רישיון קבלן רשום בקלות ובמהירות במקום להיגרר תקופה ארוכה מול רשם הקבלנים ואפילו לקבל דחייה בגלל שהקבלן לא הצליח להסביר את הניסיון המקצועי שלו כראוי .

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.


 

עורך דין תומר סופר
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס