חפש

יתרונות וחסרונות לקניית חברה קבלנית 100 ג1-עו"ד תומר סופר

יתרונות וחסרונות לקניית חברה קבלנית 100 ג1-עו"ד תומר סופר

בדיקת הצדדים

בעסקה של קניית רישיון 100 ג1 או כל רישיון אחר שמציע רשם הקבלנים חשוב מאוד לבדוק שמדובר בצדדים רציניים, הן הקונה והן המוכר.

מהצד האחד על המוכר לברר באופן יסודי מי הקונה שעובד מולו, האם הקונה הוא אדם רציני שיש לו את הכסף לשלם עבור החברה 100 ג1 שכן מדובר בהוצאה כספית יחסית גבוה. לעיתים קרובות הצדדים מנהלים מו"מ ארוך ומייגע ומשקיעים הרבה מאוד זמן ומאמץ כדי להוציא את עסקת המכירה אל הפועל אך מתברר ברגע האחרון שהקונה הוא אדם שאינו רציני או שאין לו את הסכומים לצורך רכישת החברה 100 ג1 ואז כל המאמצים וההוצאות היו לחינם.

מצד שני יש על הקונה לבדוק שהחברה 100 ג1 שהוא מתכוון לקנות היא חברה נקייה ושאין לה בעברה בעיות שיכולות לצוף אחרי הקנייה.

איזה בעיות יכולות להיות לחברה 100 ג1? האמת שלא חסרים בעליות אך בדיקה מקיפה של עורך דין מומחה בתחום יכולה בהחלט לשמור על הקונה.

יש לבדוק האם יש כנגד החברה שקונה תביעות בבתי משפט, יכול להיות שיש לחברה תיקים הוצאה לפועל, בעיות מול רשות המיסים, או שיש עובדים שמתכננים להגיש תביעה כנגד החברה כי לא הופרשו במהלך השנים ההפרשות הסוציאליות על פי חוק. בקיצור לא חסר בעיות שכדאי לבדוק עם עורך דין מומחה בתחום לפני רכישת חברה 100 ג1.

שמירת הצדדים באמצעות חוזה

בתהליך של קנייה חברה 100 ג'1 חשוב מאוד לדעת שלשני הצדדים יש סיכונים כאשר המטרה היא לבצע את העסקה ללא בעיות מיוחדות ולמנוע בעיות שיגרמו לצדדים להגיע לבית המשפט. לכן חובה על הצדדים לשמור על עצמם מבחינה משפטית שכן מדובר בעסקה מורכבת מאוד שיש לו פוטנציאל להסתבך ולהגיע לבית המשפט.

חשוב שכל צד יהיה מיוצג בהסכם על ידי עורך דין שמתמחה ברישום קבלנים ומכיר את התחום על בוריו כי מדובר בתחום שהוא ייחודי ולא כל עורך דין מכיר את התחום ואת הניואנסים הקטנים שבו. הצדדים צריכים לשים לב בחוזה להרבה מאוד נקודות כמו למשל מה קורה עם אחד הצדדים מבטל את ההסכם. או מה קורה אם רשם הקבלנים לא מאשר את העסקה, מה קורה עם יש הפרה יסודות של ההסכם ועוד סוגיות רבות שצריך לתת להם מענה בחוזה כשמחליטים על קניית חברה 100 ג'1.

יישום ההסכם ברשם החברות

לאחר רכישת החברה עם רישיון 100 ג1 ולאחר שהצדדים חותמים על החוזה יש צורך ליישם את האמור בחוזה שנחת בין הצדדים. היינו מלבד ביצוע התשלומים יש צורך להגיש לרשם הקבלנים בקשות להעברת המניות, שינוי ההנהלה ושינויי הדירקטוריות. כמו כן, לעיתים גם הצדדים מבקשים לשנות את השם של החברה ואת כתובתה. לכן כל אלו צריכים להיות מיושמים באופן מהיר ומקצועי מול רשם החברות כדי לסיים את רישום החברה 100 ג1 בלי בעיות מיוחדות כך שהחברה תעבור בקלות ומהירות לידי הקונה.

יישום ההסכם מול רשם הקבלנים

לאחר שישמנו את ההסכם ברשם החברות ולמעשה העברת החברה הושלמה יש צורך להעביר את ההסכם לרשם הקבלנים כדי שיאשר את ההסכם שנחתם בין הצדדים . שאם אם רשם הקבלנים לא יאשר את העסקה או יעשה ביות הרי שכל העסקה יכולה להתפוצץ או חמור מכך להגיע לבית המשפט ואז כל הזמן והמאמצים שנעשו ירדו לטמיון ללא התוצאה הרצויה .

לכן השלב הסופי ברכישת חברה 100 ג1 שבו אנחנו מעדכנים את רשם הקבלנים הנה שלב קריטי מאוד שאם הוא מתוכנן בצורה נכונה מלכתחילה הוא ימנע לנו הרבה בעיות מיותרות בתהליך קניית חברה 100 ג1

סיכום

במידה והחלטתם לקנות חברה 100 ג1 ? מזל טוב מדובר בצעד משמעותי שיכול לשדרג את עתיד הקריירה שלכם ! אך כדאי שתעשו זאת בצורה נכונה כדי שעסקה זו שהושקעו בה כספים רבים לצורך רכישתה תצא אל הפועל ולא תיהרס.

חשוב שעסקה זו תעשה על ידי משרד עורכי הדין מקצועי שיש לו ניסיון רב שנים ברישום קבלנים ומכירת/קנייה של חברה 100 ג1 .

המקצועיות של המשרד המבצע את העסקה יעניק שקט נפשי לכל הצדדים ויגרום לכך שהעסקה תצא אל הפועל בצורה הטובה והרווחית ביותר עבור הצדדים.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

עורך דין תומר סופר
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס