חפש

האח הגדול שלח לך מכתב – מאת עו"ד ורו"ח ליאור פרובק

האח הגדול שלח לך מכתב – מאת עו"ד ורו"ח ליאור פרובק

רקע :

לאחרונה, עשרות אלפי אזרחים (92,000 על פי פירסומי רשות המיסים) קיבלו לביתם מכתב, הממוען אליהם ואליו מצורף "טופס פרטים אישיים והצהרה על מקורות הכנסה".

על המכתב חתום מר מישאל כהן, מנהל אגף בכיר במחלקת מודיעין ארצי ברשות המיסים וגם מצורפת אליו מעטפת גוביינא להשבת הטופס המלא.

מקורו של אותו מכתב הינו בפעילות של רשות המיסים, המבצעת בדיקות והצלבות בין מאגרי מידע שונים, כדוגמת :  מאגרי רכבים, יציאות לחו"ל, נדל"ן, משכורות, תאגידים ועוד.

כך לדוגמא, נשלחו מכתבים לאדם שרכש נכסים בסכומים שאינם סבירים ביחס למידע שיש לרשות המיסים על הכנסותיו, גם לאדם הנוסע באופן תדיר לחו"ל אך מדווח כבעל הכנסה נמוכה,  ולאדם שבבעלותו מספר נכסי נדל"ן אך אין לו תיק שבו מדווחות הכנסות משכר דירה וכיוצ"ב.

מה לעשות ?

קודם כל, לעשות!

המכתב לא ייעלם וגם אם לא הגיע הפעם בדואר רשום ואולי גם מכתב התזכורת הבא לא יגיע בדואר רשום, הרי שזה שיבוא אחריהם יגיע בדואר רשום ובמידה וגם הוא לא ייענה, הרי שבוקר אחד חוקרי רשות המיסים עלולים להידפק על דלת ביתו של אותו אדם.

לטעמי, אדם שקיבל את אותו מכתב ואכן עבר עבירות מס, כנראה שכבר לא יכול לעשות גילוי מרצון, לשלם את המס שהחסיר מקופת המדינה וליהנות מפטור מהליכים פליליים. זאת, מאחר ותנאי מקדמי לכניסה להליך של גילוי מרצון הינו שאותו אדם צריך להגיע בתום-לב, ולא בגלל שהתחילה חקירה בעניינו.

אולם, גם אם אכן האפשרות של גילוי מרצון אינה קיימת יותר, הרי שקיימת חשיבות גדולה לאופן בו ממלאים את אותו מכתב ומשיבים אותו לרשות המיסים ולצורך כך מומלץ להיחפז ולהתייעץ עם מומחה מיסים.

כך, לדוגמא, ייתכן ובדיקות שיערוך אותו מומחה מס, יעלו שבכלל מדובר היה בהפסדים ו/או בהכנסות שכלל לא היו חייבות במס. אפשרות אחרת הינה שהתשובות שיינתנו, לאחר בדיקה והתייעצות ותוך מתן פרשנות מסויימת להכנסות שלא דווחו, יסייעו להקטין את נטל המס באופן משמעותי ו/או לסווגו באופן שייטיב עם אותו אדם.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
 

משרד עו"ד פרובק, יוקל ושות'
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס