חפש

בניה לא חוקית-עו"ד שוש ריבר

בניה לא חוקית-עו"ד שוש ריבר

ברשויות המקומיות עוקבים אחר הנעשה ברחובות לאתר בניה לא חוקית, הוספת שטח מגורים, הוספת מחסן או שימוש לא חוקי כגון שימוש למגורים במבנה המיועד למחסן או לחניה וכו'. 

טיפול של עורכי דין בתחום המקרקעין ועדות תכנון ובניה דורש ידע וניסיון רב. הכרת החוקים, הנהלים וסדר ההתנהלות לפרטי פרטים, כולל החוקים ועדכונים חדשים, ופסקי הדין שניתנים בבתי המשפט השונים, המשמשים תקדימים משפטיים בנושאים הללו.

נציגי הרשות המקומית מסיירים בשכונות השונות, ובנוסף לכך מבצעים בדרך כלל אחת לחודש תצלומי אוויר המעבירים את מלוא המידע על ביצוע בניה לא חוקית, מקרים רבים נחשפים בעקבות הלשנה של שכן.

עם קבלת המידע, פועלים פקחי הרשות המקומית בכמה שלבים:

• מגיעים למבנה עם תיק הבניין ובודקים אם אכן בוצעה בניה, אם התושב קיבל אישור ממחלקת ההנדסה לבצע את השינוי או לא. אם השינוי אינו מופיע בתיק הבניין, מפקחי הבניה מצלמים את המקום כולל חומרי הבניה והציוד המונח שם, ומכינים שרטוט של העבירה לכאורה. 

• מפקחי הבניה יכולים לבקש רשות להיכנס לחצר או אפילו לבית. במקרה זה הם אמורים להציג עצמם ולהזהיר את בעל הנכס שדבריו יכולים להירשם.

• בהמשך מזמינים את בעל הנכס למשרדי הרשות. ההזמנה כוללת אזהרה וזכות להיוועץ בעורך דין. בעל הנכס נחקר ודבריו נרשמים ומשמשים בהמשך כחלק מחומר החקירה.

• יש לזכור, כי חוסר שיתוף פעולה מצד בעל הנכס לא מונע המשך נקיטת הליכים כנגדו.

• כאשר מתקבלת מסקנה כי מדובר בבניה לא חוקית, יינקט כנגד בעל הנכס הליך פלילי. 

• עם הגשת כתב האישום, מתנהל דיון משפטי ובעל הנכס או עורך דין מטעמו מודים או כופרים בהאשמות ומציגים את גרסתם. אם כופר באשמה ייקבע דיון נוסף לשמיעת ההוכחות כאשר בסופו יחליט השופט אם הנאשם זכאי או אשם. 

• הרשות השופטת מחמירה עם בעלי נכסים העושים כראות עיניהם בנכס ללא קבלת האישורים המתאימים והעונשים כבדים וכוללים קנסות כבדים, צווי הריסה, איסור שימוש ואפילו מאסר על תנאי או מאסר בפועל. 

כדאי ומומלץ להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתכנון ובניה אשר הוא בעל ניסיון בהליכים פליליים בתחום זה. עו"ד מיומן ינחה את הלקוח כיצד להתנהג החל מביקור מפקח הבניה, במועד החקירה בוועדה המקומית, בהליך בבית המשפט וכיוצ"ב.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
 
שוש ריבר, עורכת דין ונוטריון
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס