חפש

BDI, מאת עורכת הדין ג'ני חבשי

BDI, מאת עורכת הדין ג'ני חבשי

איך למחוק רישום כדי לקחת משכנתא BDI-ב

חוק נתוני אשראי, מעניק לחברות בעלות רישיון את הרשות למסירת מידע אודות היסטורית האשראי של הלקוחות אשר ממנו ניתן להסיק על אמינות העמידה שלהם בהתחייבויותיהם הכספיות.
 
המידע השלילי בדבר אי-עמידתם של יחידים נאסף ונמסר מבלי שהם נתנו הסכמתם לכך במפורש לכך. החברה אשר מנהלת את מאגרי המידע הללו, מקבלת מידע מגופי אשראי שונים, בנקים וכד' ומעבירה מידע שהגיע אליה בהתאם לבקשות המתקבלות אצלה. העברת המידע נעשית בהתאם להוראות לחוק נתוני אשראי.
 
אולם, לרוב יגלה האדם הפרטי את דבר הרישום השלילי רק בעת סירוב חברת האשראי להנפיק לו כרטיס אשראי, להעניק לו הלוואה או משכנתא. לפיכך השאיפה שלנו כעורכי הדין המטפלים בלקוח, היא לאתר את אותם "הכשלים" מצד מוסרי המידע, בהתנהלותם בפרק הזמן אשר נדרש שיעבור בין אותו אירוע של אי-העמידה בהתחייבות ועד להכללת המידע במאגר.

לרוב, איתור אותם "כשלים" באמצעות פניה לעורך דין המתמחה באיתורם, עשוי להביא למחיקת הרישום השלילי. מסירת מידע עסקי שלילי פוגע במוניטין של הגורם לגביו נמסר המידע. אם המידע נמסר שלא בהתאם לחוק נתוני אשראי, הרי שלפי חוק נתוני אשראי אין לבעל הרישיון חסינות. מכאן שיש לבדוק אם מסירת המידע נעשתה בהתאם להוראות לחוק
נתוני אשראי BDI-חשוב לציין כי, ניתן למחוק נתונים שליליים רק בעקבות טעות בנתונים שהוזנו ביתר המקרים הנתונים ימחקו באופן אוטומטי בתום התקופה הקבועה עפ"י חוק או באמצעות בקשה לתיקון הערה. 

אם לא עמדה חברת נתוני האשראי להוראות חוק נתוני אשראי היא איננה יכולה ליהנות מהחסינות שהחוק מקנה לה, ומכאן שיש לראות אותה כמי שהוציאה לשון הרע על הלקוח במקרים בהם חברת נתוני האשראי מסרבת למחוק את המידע השלילי גורם הנזק, אנו פונים לבית המשפט לקבלת צו המורה למחוק את המידע השלילי או לתקנו.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
גני חבשי , משרד עורכי דין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס