חפש

חוק חדלות פירעון, איך החוק תורם לחייבים

חוק חדלות פירעון, איך החוק תורם לחייבים

 

מטרות הרפורמה

  • דוגמת למצב הנקרא " חדלות פירעון ", ישנה מציאות שחוזרת על עצמה בקרב חייבים, והיא השימוש באשראי הרי כמעט כל אדם משתמש באשראי לצורך קניית מזון, ו/או רכישת מוצרים ועוד, אך אם כל זאת יש סיכון ממשי בכך שלא יהיה לאותו אדם כספים לשלם לעומת הפעמים בהם הוא מעביר את האשראי לצורך עסקאותיו הרבות, התממשות סיכון זה נקראת " חדלות פירעון " , שהאדם חדל מלפרוע את פירעון חובותיו.
  • לאור האמור בסעיף לעיל, ישנה פקודת פשיטת הרגל לצורך הליכי הבראה לאותו אדם שהסתבך בחובותיו, ובמהלך השנים כמובן נעשו שינויים בחוק/בפקודות, לצורך הליך ברור וראוי יותר.
  • תכלית החוק בעניין יחיד שחייב כספים , הינה במשקל רב יותר לצורך שיקומו של החייב ושילובו בחיים הכלליים תוך שמירה על כבודו, ומבלי שיכנס שוב למסכת חובות,  כמובן שיש את ההסתכלות החיובים כלפי הנושים אך מנגד האיזון הראוי ומטרת הפקודה והחוק הינה בכדי לתת מענה ושימת דגש לאותו חייב שהסתבך בחובות בתום לב ומבלי כוונה תחילה בכדי עשיית עוול לנושים כאלה ואחרים.
  • לכן המטרה הראשונה בחוק חדלות פירעון היא שיקומו של החייב, קרי שיקומו הכלכלי וכך גם שיקום זה משרת את טובת הנושים אך התכלית היא רחבה יותר כנ"ל.
  • מטרת החוק היא השאת ערך שיקומו של היחיד כערך מרכזי בהליך חדלות פירעון של יחיד. ובהליך זה גם לומד החייב להשתקם לבל יבצר  מצב זהה ששוב יכנס לחובות, ולכן לומד בהליך להתנהל כלכלית באופן ראוי .


מטרה זו גורמת התנהלות ראויה יותר של החברה בכללותה,  שלא יסבלו הציבור וגופים ציבוריים מאותו חייב בתשלומים שיחזרו וכו' ע"כ מטרה זו ערכה גבוה שכן  הליך זה מגן על כלל הציבור ומועיל לחברה בשלמותה.


המטרה השנייה
בסדר היא לעזור לנושים לקבל את מלוא הסכום מאותו חייב עד כמה שאפשר ולכן המטרה השנייה היא להקטין את הפגיעה של הנושים בהכנסות החייב לשערי הליך חדלות פירעון.


המטרה השלישית
היא קיצור ההליכים עד כמה שאפשר ושלא יבצר מצב שחייבים יהיו בהליך שנים רבות כפי שהיה בעבר.


לסיכום

  • עד כה ההסדרים הקבועים בחוק השאירו שאלות רבות לחייב שנקלע להליך חדלות פירעון, והסדרים אלו היו כתורה שבעל פה, ולכן הפגיעה הייתה רבה שכן החייב ובא כוחו בפרט, והצדדים בכלל, שיחקו משחק שתלוי בהנהגה מסוימת שמשתנה בין שופט לשופט ובין חברי המשחק,  מטרת חוק חדלות פירעון הינה בכדי עשיית סדר ברור , שחייב ידע לאן פניו מועדות בהליך,  ויקבל צפי נכון בכדי טיפול ראוי במצבו , ולהסדיר באופן ברור וכרונולוגי את הליך חדלות הפירעון.


כך בסופו של יום החייב יקבל את הטיפול הראוי והצודק ובראש מטרת הליך שיקומו, וכמובן השאת רווחת הנושים שלא ייעשה עוול וחוסר צדק מאי סדר ברור ומדויק.

הערה:

מאמר זה אינו עצה משפטית, בכדי עצה משפטית הנכם מוזמנים לתאם פגישת יעוץ


המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

 
משרד עו"ד שחר& שחר
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס