חפש

ועדה רפואית, אשכנזי נגאר - משרד עורכי דין

ועדה רפואית, אשכנזי נגאר - משרד עורכי דין

הביטוח הלאומי הוא הגוף האמון על יישום מדיניות הרווחה במדינות ישראל. כפועל יוצא ובין היתר, אדם אשר עקב תאונה או מחלה, לא מסוגל לעבוד ולהתפרנס, באופן מלא או חלקי, עשוי להיות זכאי לקצבת נכות.

נכות - שווה "כסף". נכות גבוהה, עשויה אף לזכות את הנפגע בקצבה חודשית (או במענק חד פעמי במקרים מסוימים). את שיעור הנכות, קובעת וועדה רפואית.


כך שאם הזמינו אתכם\ן לוועדה רפואית בביטוח הלאומי, כדאי להתכונן בהתאם. איך תעשו כן? על כך - להלן:



להתייצב עם מלוא החומר הרפואי:



לא פעם, בתור עורכי דין העוסקים בייצוג נפגעים בוועדות רפואיות, אנו נתקלים בנפגעים\ות שמתייצבים\ות לוועדה רפואית ללא כל חומר רפואי, מתוך הנחה שהמומחה הרפואי כבר "קיבל את המסמכים".


אז זהו, מדובר בטעות קשה. ככל שתגיעו מוכנים וערוכים לדיון בפני הוועדה, ותפנו את המומחה הרפואי לבדיקות רלוונטיות שביצעתן\ם, וגם לחומר רפואי רלוונטי, כך גם הסיכוי שהמומחה הרפואי יפסוק לטובתכם אחוז נכות גבוה – עולה.



להצטייד בחוות דעת רפואית בעת הצורך
:

לעיתים, כדאי להצטייד בחוות דעת רפואית, על מנת להוכיח ולתמוך את טענתכם\ן באשר למצבכם הרפואי. אומנם, חוות דעת רפואית פרטית תעלה לכם\ן סכום כספי מסוים, אך לרוב – לטווח הרחוק, היא רק תסייע לכם\ן במסגרת הדיון בוועדה הרפואית.



לדאוג שדבריכם\ן בפני הוועדה מתועדים
:


כל מה שנעשה בוועדה הרפואית בביטוח הלאומי, מתועד בפרוטוקול. הפרוטוקול ישמש את המומחה הרפואי בשלב מאוחר יותר, כאשר הוא ייקבע את שיעור הנכות שלכן\ם. לכן, חשוב מאוד לדאוג שדבריכם בפני הוועדה, יתועדו בפרוטוקול. תיאור לא שלם של מצבכם הרפואי, עשוי לפגוע בכם בהמשך הדרך, במסגרת הכרעת הוועדה.


לקבל ייעוץ משפטי
:

הטיפ החשוב ביותר שנוכל להציע לכן\ם, הוא להיות מיוצג על ידי עורך דין. רק עורך דין מיומן ובעל ניסיון בתחום הביטוח הלאומי, ובייצוג נפגעים\ות בפני וועדות רפואיות, יוכל לייצגכם\ן נאמנה לאורך כל הדרך. החל מהאירוע התאונתי\מחלתי, ועד לקבלת הפיצוי.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס