חפש

נפגעתי גופנית בתאונת דרכים- כיצד אקבל פיצוי?, אשכנזי נגאר - משרד עורכי דין

נפגעתי גופנית בתאונת דרכים- כיצד אקבל פיצוי?, אשכנזי נגאר - משרד עורכי דין

 


רבות הן הנשים (והגברים) אשר כדרך אגב מתארות לנו כי נפגעו גופנית בתאונת דרכים, אך לא עשו עם כך דבר משום "שהחלימו לאחר מספר ימים". אז זהו, שרבות (וגם רבים) לא תמיד מודעות לעובדה מאוד פשוטה: שבמדינת ישראל, אם נפגעתן בתאונת דרכים, אפילו באופן קל, אתן זכאיות לפיצוי מחברת הביטוח שביטחה את הרכב שלכן.

 

כן גבירותי, אתן זכאיות לקבל כסף, לא בחסד אלא בזכות העובדה שכולנו מחויבות לערוך ביטוח חובה לרכבנו. נסביר:

  1. מהו ההסדר החוקי בישראל הקשור לנזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים?


במדינת ישראל קיים הסדר מיוחד בכל הנוגע לפיצויים בגין נזקי גוף עקב תאונת דרכים, הקבוע בחוק הנקרא "חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה- 1975 (להלן: "חוק הפיצויים"). ההסדר הוא כדלקמן: כל אישה (או איש) שנהגה ברכב או הייתה נוסעת ברכב, תהיה זכאית לפיצוי מחברת הביטוח של רכבה (או הרכב שבה נסעה) ככל שנגרמו לה נזקי גוף. ככל שמדובר בהולכת רגל שנפגעה מפגיעת רכב, הרי שהיא תהיה זכאית לפיצויים מהרכב שפגע בה.

 

אגב, במקרה שנפגעת כהולכת רגל ע"י רכב שלא ערך ביטוח חובה, או רכב שפרטיו לא נודעים, אז תהיי זכאית לפיצויים מחברת "קרנית", שהוקמה במיוחד לשם כך.

  1. כיצד מתנהלת תביעה משפטית שעניינה פיצויים עקב תאונת דרכים?


תביעה לפיצויים בגין נזק גוף שאירע עקב תאונת דרכים, מתחילה קודם כל במכתב דרישה לחברת הביטוח שלך. ככל שסכום הפיצוי שיוצע יהיה הולם לנסיבות ולנזקים שנגרמו לגופך, הרי שכבר בשלב הזה אפשר יהיה לסיים את ההליך.


ככל שהפיצוי שהוצע ע"י חברת הביטוח לא הולם, הרי שכדאי להגיש תביעה משפטית. אגב, היתרון הגדול במסגרת ההסדר הקבוע בחוק הפיצויים, הוא שבניגוד לתביעות נזיקין אחרות, אין כל חובה לצרף חוות דעת רפואית (שהיא מאוד יקרה) לכתב התביעה. בתביעות מכוח חוק הפיצויים, בית המשפט הוא אשר ממנה את המומחה הרפואי, בהתאם לבקשת הניזוק.

  1. מה כוללים הפיצויים בהתאם לחוק הפיצויים?


הפיצויים להן אישה (או איש) שנפגעה גופנית עקב תאונות דרכים זכאית, הן פיצויים בגין הפסדי שכר, לרבות הפסדי שכר לעתיד, עזרה של צד שלישי, פיצויים בגין כאב וסבל (בהתאם לנוסחה שקבועה בחוק הפיצויים), נסיעות, הוצאות רפואיות, ועוד.

נפגעתי באופן קל מתאונת דרכים- האם באמת כדאי לי לתבוע?


התשובה היא בחיוב! את זכאית לפיצוי אפילו אם לא נותרה בגופך נכות כתוצאה מהתאונה, את עדיין תהיי זכאית לפיצוי בגין כאב וסבל, הוצאות רפואיות שהוצאת עקב התאונה ועוד.

  1. נפגעתי בתאונת דרכים- מה כדאי לעשות?


קודם כל, חשוב מאוד לתעד את זירת התאונה, וליטול את פרטיהם של שאר המעורבים (לרבות שמות, מספר תעודות זהות, ופרטי הביטוח). לאחר מכן, חשוב מאוד לפנות בהקדם לקבלת סיוע רפואי בבית החולים הקרוב. לאחר מכן, יש לפנות לתחנת המשטרה ולדווח על קיומה של תאונת דרכים. יתר על כן, חשוב מאוד מרגע התאונה- לשמור על כל קבלה הנוגעת להוצאה רפואית (כגון: תשלום על אמבולנס) ונסיעות, כן חשוב מאוד לשמור על כל המסמכים הרפואיים שקיבלת לאחר התאונה, המעידים על הטיפולים שעברת.

 

לאחר כל אלו, מומלץ לפנות למשרדנו ולקבוע פגישה בהקדם, אשר במסגרתה נעריך את סיכויי התביעה, ונתחיל לעבוד בשבילך, כדי להשיג לך פיצוי מרבי.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות..

מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס