חפש

סיבוכים שכיחים בטיפולי שיניים רשלניים

סיבוכים שכיחים בטיפולי שיניים רשלניים

 

כמו בכל טיפול רפואי, כך גם טיפולי שיניים לעיתים מתבצעים ברשלנות מצד רופא השיניים.

 

להלן סקירה של הסיבוכים השכיחים ביותר שנגרמים חדשות לבקרים בטיפולי שיניים רשלניים.

 

נזקים כתוצאה מהשתלת שתלים רשלנית:

 

נשירת שתלים: מצב בו השתל שהושתל לא נקלט בעצם הלסת ונושר. לא כל נשירת שתלים הינה תוצאה של טיפול שיניים רשלני, ויש להתייעץ עם עורך דין לרשלנות רפואית שיניים לצורך זה.

 

סינוסיטיס: דלקת של הסינוס המקסילרי שנמצא בין השיניים בלסת העליונה לבין עצמות הלחיים (זיגומה). נגרמת כאשר שתל הושתל עמוק מדי או שאורך השתל שנבחר גדול מעוביה של הלסת העליונה. הטיפול בסינוסיטיס כואב מאוד ויקר מאוד.

 

שתלים שנוגעים זה בזה: מגע פיזי של שתל בשתל מוביל פעמים רבות לכאבים עזים ולכישלון של השתל הסמוך אליו מאחר ומופעל עליו לחץ מצד השתל הסמוך לו. מצב זה מוביל לטיפול ארוך וכואב בו מפרק רופא השיניים את הכתרים או את הגשרים שהותקנו על שתלים אלה, עוקר את השתלים ומתחיל את תהליך השתלת השתלים מההתחלה – כפי שצריך.

 

הפתרון שקיים בשוק שמונע החדרת שתלים שייגעו זה בזה זול ועולה כ- 500 ש"ח (לכל הלסת הרלוונטית) – אולם מעטים בוחרים להשתמש בו.

 

שתלים שהושתלו סתם: השתלת שתל עולה ממון רב, ולעיתים משתילים רופאי שיניים שתלים שאין צורך בהשתלתם. הדבר בולט כאשר שתלים מסוימים אף לא "מופעלים" ע"י רופא השיניים עצמו שהשתיל את השתלים – דבר שמצביע על היעדר נחיצותו של השתל ועל רשלנותו של רופא השיניים.

 

פגיעה עצבית – נכות צמיתה: קצוות השיניים שלנו מחוברות לעצבי הפנים באמצעות סעיפים זעירים. טיפול לא מקצועי יכול לגרום לפגיעה בסעיפי עצב, ולגרור פגיעה עצבית בפנים. פגיעה כזו יכולה להיגרם ע"י השתלת שתל היישר לתוך סעיף עצב או אף במקרה של עקירת שן ולגרום לנימול של חצי משטח הפנים (!).

 

נזקים כתוצאה מטיפולים משקמים רשלניים:

 

נפילת גשר: מצב בו השיניים המאחזות, או השתלים שהושתלו לשם כך, לא מצליחות לתמוך בגשר והגשר נופל. הדבר גורר מבוכה רבה של המטופל.

 

גשר מתנדנד או לא יציב: ישנן מספר סיבות מדוע גשר אינו יציב או "מתנדנד", וכולן מעידות על טיפול רשלני.

 

כתרים גדולים מדי שלא מאפשרים ניקוי ביניהם: ניקוי במרווחים בין כתרים סמוכים חשוב מאוד כדי לשמור על בריאות השיניים המאחזות בגשר ולמנוע מצב בו שיירי מזון יסתננו אל מתחת לגשר, במיקום שאינו נגיש לניקוי, ויפתחו תהליכים של עששת שיובילו לאובדן השיניים.

 

צבע גשר שונה מזה של השיניים הטבעיות: פגם אסתטי שגורם למבוכה ולדיכאון כל פעם שהמטופל נאלץ לדבר ולאכול בקרבת אנשים. מדובר ברשלנות רפואית בטיפול שיניים למרות שהנזק אסתטי.

 

נזקים כתוצאה מטיפול שורש רשלני:

שבר מכשיר בתעלת השורש: מלבד כאבים עזים שלא חולפים, נפיחות ולעיתים אף הפרשות מהאף במקרה של שבר מכשיר בתעלת השורש בשיניים של הלסת העליונה – הינו טיפול רשלני מיסודו. מצב זה יאלץ את המטופל לעבור טיפול שורש נוסף, כואב מאוד, ע"י מומחה לטיפולי שורש.

 

עקירה: ישנם רופאי שיניים שמחליטים לעקור את השן בה ביצעו טיפול שורש בגלל שלא הצליחו בטיפול. להוציא את ההשלכות המשפטיות החמורות לעקירת שן ללא הסכמה מדעת של המטופל, על סמך בדיקה מלאה ומקיפה, ואת משמעותה במישור הנזיקי – עקירה לא מתוכננת של שן גוררת איתה צורך בהשתלת שתל במקום השן שנעקרה והתקנת מבנה וכתר על גבי השתל. את השתל, המבנה והכתר יש להחליף כל כמה שנים ועל הרופא שהתרשל יש לפצות על כך.

 

נזקים כתוצאה מטיפול אורתודונטי רשלני:

טיפול אורתודונטי ממושך – שנכשל: טיפול אורתודונטי נמשך עד שנתיים. לעיתים מבוצעים טיפולים אותודונטיים למשך 4-5 שנים, כאשר בסיומם השיניים נותרו במקומן כפי שהיו טרם הטיפול. גם אם לא נגרם נזק ממשי למטופל, אך כשל רופא השיניים באבחון הבעיה ובהתאמת המכשור האורתודונטי הנכון ותכנון יישור השיניים ושלביו, יש בכך כדי להטיל על רופא השיניים אחריות לאי הצלחת הטיפול.


"דחיפת" שיניים: בדיוק כמו שזה נשמע, הפעלת מניפולציה פיזית על שיניים כדי "להעמיד" אותן במקומן. מדובר בפעולה שאינה עולה בקנה אחד עם הנחיות הספרות הרפואית, ונחשבת לרשלנות רפואית שיניים רבתי.

 

תביעה בגין נזקים שנגרמו בטיפולי שיניים רשלניים ראוי שתתנהל בידי עורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית שיניים, לצורך קבלת פיצוי גבוה ככל הניתן במהירות וביעילות.

 

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס