חפש

תביעה בנזיקין על הטרדה מינית

תביעה בנזיקין על הטרדה מינית

 

להטרדה מינית, נוכח חומרתה החברתית והפרטנית שחווה הנפגע/ת כתוצאה ממנה, יש מעמד של כבוד בספר החוקים הישראלי. הטרדה מינית הינה עבירה פלילית (המדינה מאשימה אדם באמצעות כתב אישום שמייחס לו עבירה של הטרדה מינית), ועוולה נזיקית (עילה באמצעותה ניתן לתבוע בעד נזקים מאדם ו/או חברה אחרת).

 

הטרדה מינית מוסדרת במסגרת החוק למניעת הטרדה מינית, התשנ"ח-1998 אשר קובע מהי הטרדה מינית. במרוצת השנים תוקן סעיף 2 שמגדיר מהי הטרדה מינית בדרך של הוספת מעשים אשר ייחשבו כהטרדה מינית.

 

לרוב הטרדות מיניות מרחשות דווקא במקום העבודה. בנקודה זו יש לזכור, כי הטרדה מינית בין עובדים בחברה מסוימת אינה מסורה לסמכותו של בית הדין לענייני עבודה. בית הדין לענייני עבודה אחראי על תביעות בין החברה לעובד ולהיפך, אך לא של עובד כלפי רעהו, אשר תתברר כתביעה אזרחית-נזיקית רגילה.

 

לעיתים בוחר/ת הנפגע/ת בהטרדה מינית להסתפק בהליך פלילי בלבד, ומזניח/ה את התביעה הנזיקית. דווקא אז מוצע לבחון עם עורך דין המתמחה בהטרדה מינית דרכי פעולה בקבלת פיצוי מקסימלי במיוחד כאשר ניתן פסק-דין פלילי אשר מרשיע את המטריד בהטרדה מינית.

 

בתביעה בגין הטרדה מינית, כמו כל תביעה בנזקי גוף, יש לעמוד על הנזקים שנגרמו לנפגע באמצעות חוות דעת ע"י מומחה רפואי בתחום הרלוונטי. כך אם נפגע/ת פיתח/ה תסמונת של דחק והימנעות ממצבים מסוימים כתוצאה ממעשה ההטרדה, מוטב אילו תפנה לפסיכיאטר מומחה לצורך עריכת חוות דעת בעניין.

 

יובהר כי פנייה לפסיכיאטר לצורך עריכת חוות דעת לא "הופך" את הנפגע לחולה נפש או מעיד עליו כי משהו בו אינו כשורה, אלא מאפשר לו להוכיח את נזקיו במישור הנפשי, שכן לולא חוות הדעת לא יהיה ניתן לעשות כן.

 

יתרה מכך, נפגעות תקיפה מינית (תקיפה מינית נחשבת להטרדה מינית) משתקמות לפעמים במרכזים לנפגעות תקיפה מינית. תביעה נזיקית בשל הטרדה מינית הינה המכשיר היחידי בו תוכלנה הנפגעת לקבל פיצוי בעד עוגמת הנפש הרבה שחוותה, עת נכפתה עליה התקיפה המינית וחייבה אותה להיקרע מחייה לצורך שיקומה.

 

לעיתים, כאשר מדובר בפגיעות חמורות יותר, ניכרות פגיעות לא רק בהיבט הנפשי של הנפגע/ת. פגיעות אלה יכולות להיות בצורת תסמונת פיברומילאגיה, מעי רגיז ועוד, אשר יכולות להעלות את הפיצוי אותו ניתן יהיה לקבל.

 

כמו כן, יש להדגיש כי אין רף נזק מינימלי שיש לעבור על-מנת לטעון לנזקים בשל הטרדה מינית. לכן, אין מקום "לוותר" על הגשת תביעה כנגד התוקף, אף אם מדובר בנזקים אשר לדעתך קטנים או לא קיימים כלל.

 

תביעה נזיקית בשל הטרדה מינית מתבררת בבתי המשפט בהליך אזרחי מסוג סדר דין רגיל. סדר דין רגיל הינו סוג ההליך הארוך ביותר שקיים כיום בבתי המשפט בישראל. על כן יש מקום לפנות לעורך דין המתמחה בנזקי גוף, ומיומן בדרכים להביא מקסימום פיצוי במינימום זמן.

 

תביעה על הטרדה מינית ראוי שתתנהל בידי עורך דין המתמחה בהטרדה מינית, ומתמחה בדרכים נוספות על אלה שפורטו באמצעותם תוכל/י לקבל את הפיצוי המקסימלי – גם אם לא נגרם לך נזק ממשי.

 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס