חפש

פגיעה נפשית כתוצאה מטיפול שיניים רשלני? מדריך

פגיעה נפשית כתוצאה מטיפול שיניים רשלני? מדריך

 

השיניים שלנו, נוסף על היותן חשובות לצורך קיומנו, חשובות כחלק בלתי נפרד מהאסתטיקה והתדמית אותה אנו משדרים. היום יותר מבעבר, אנשים פונים לטיפולי שיניים אסתטיים לאור החשיבות שבמראה השיניים שלהם. אולם, לא תמיד מצליחים טיפולי שיניים (רפואיים ואסתטיים כאחד) להביא לתוצאה המבוקשת, ולעיתים בגלל רשלנות רפואית מצד רופא השיניים.
 

נוסף על הפן האסתטי, לטיפול שיניים קיימת השפעה ניכרת על דימויו העצמי של המטופל.
 

אדם שהותקנו בפיו כתרים שנופלים לו חדשות לבקרים עלול לחוש מבוכה כאשר יסעד בקרבת בני משפחה וחברים בפומבי. אדם שנעקרה לו שן בקדמת הלסת העליונה בגלל טיפול שורש רשלני ימעט לחייך שמא יחשוף את העובדה כי נעקרה לו שן במיקום בולט.
 

אנשים אלה הינם בסכנה לפתח תסמינים נפשיים כתוצאה מהטיפול הרשלני שקיבלו מרופא השיניים.
 

התסמינים הנפשיים הינם מגוונים, אך כוללים במרבית המקרים פגיעה בדימוי העצמי, דיכאון, טיפול יתר וכפייתי בשיניים שלהם (למשל באמצעות צחצוח שיניים 4 פעמים ביום) ולפעמים אף כדי יצירת פחד מטיפולי שיניים דבר ששכיח במיוחד אצל קטינים שחוו טיפולי שיניים רשלניים.
 

חשוב לציין כי חוות דעת בתחום הנפשי אינה עניין זול (כמה אלפי שקלים). למרות זאת, במקרים מסוימים כמו בעת יצירת פחד מטיפולי שיניים ומרופאי שיניים עשויה חוות דעת בתחום הנפשי להועיל ולהניב פיצוי שיכסה את עלותה.
 

במקרים אלה, באפשרות הנפגע לבקש פיצוי בעד נזקים נפשיים שנגרמו לו, בנוסף לנזקים שנגרמו בשיניים שלו. נזקים אלה יוכלו להעלות לרוב את סכום הפיצוי שיקבל בתביעה. לרוע המזל, הוספת נזק נפשי בתביעות רשלנות רפואית שיניים עלולה להאריך את משך הטיפול הכולל בתביעה, ועל כן מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית שיניים טרם קבלת ההחלטה.
 

אדם החושש כי נגרמה לו פגיעה נפשית כתוצאה מטיפול שיניים שקיבל, מוטב שיפנה לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית שיניים בהקדם, לפני שייפנה בעניין לפסיכיאטר או לרופא המשפחה.
 

 


המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס