חפש

"פשיטת רגל, צו הפטר והיום שאחרי" - שיטת שלושת השלבים

"פשיטת רגל, צו הפטר והיום שאחרי" - שיטת שלושת השלבים

חייב שהסתבך בחובות ורוצה לשחרר את עצמו מעול החובות מגיש בקשה לפשיטת רגל ובזאת מחליט הוא כי יפתח דף חדש בחייו וישתדל הוא שלא להכנס לחובות ולא להסתבך כלכלית. ואכן החייב יוצא לחופש ומתחיל את חייו בדף חדש ושיקום כלכלי, אך "אליה וקוץ בה", מסתבר כי גם אם המצב משתפר ואפשר קצת להרים את הראש מעל ים החובות המעיק ואפשר לפתוח דף חדש, אזי ישנם עוד מספר משוכות לעבור לפני שמגיעים לדף החדש המיוחל.

מה הן אותן משוכות נוספות?.. הזמן עובר, החייב משלם בצורה מסודרת את התשלום החודשי שנפסק לו בצו הכינוס, החייב גם מקבל הפטר אחרי מאבקים משפטיים לא קלים מול הנושים, המנהל המיוחד ובית המשפט. לאחר כל אלו מקבל החייב את צו ההפטר המיוחל, ואז נדמה כי חלפו להן השנים הקשות ועתה סוף סוף אפשר יהיה להתחיל באמת לחיות, לנשום קצת לרווחה וגם אולי לקנות דירה קטנה עם "משכנתא", ואז באותה נקודה מגלה החייב אשר עבר את אותו השיקום הכלכלי, באותה נקודה הוא לא יכול באמת להתקדם, ישנו עוד מכשול קטן נוסף שנקרא ה"כתם", ומהו אותו "כתם"? זוהי הערה שמופיעה בכל בנק שבו החייב מעוניין להגיש בקשה למשכנתא. אזי צפויה מלחמה נוספת ומתישה וזוהי מלחמת "מחיקת הכתם". החוק אמנם אומר שהכתם נמחק אחרי 7 שנים, אך לא כך הדבר, הכתם לא נמחק אוטומטית אלא צריך להגיש תביעות וצריך להמשיך ולהילחם עד למחיקת אותו הכתם, שאם לא כן ה"כתם" לא יימחק.

משרדנו עוסק בפשיטת רגל מההליך ההתחלתי ועד ההליך הסופי של צו ההפטר ועד ההליך של מחיקת הכתם. במחיקת ה"כתם" החייב מתחיל את השיקום האמיתי של חייו הכלכליים.


המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס