חפש

"פרסום ראשון: תלונה נגד שופט נמצאה מוצדקת" - כתבה שפורסמה באתר גל"צ

"פרסום ראשון: תלונה נגד שופט נמצאה מוצדקת" - כתבה שפורסמה באתר גל"צ

כתב: איתמר קציר


מוריה טבעון, צעירה המתגוררת בבית שמש, תבעה מחברה בשם "טונר פרינט" לקיים הסכם מכירה שלכאורה חתמו עליו. היא התבקשה להפקיד ערובה לצורך שילום הוצאות משפט לנתבעת, ובתגובה ביקשה טבעון שלא להפקיד את הכסף.
 

השופט דחה את בקשתה בטענה כי לא הגישה תצהיר, על אף שזה היה מצורף. היא הגישה בקשה לעיון חוזר בתביעה וצירפה את התצהיר שוב, אך גם הפעם קבע השופט כרמי מוסק שהתצהיר לא הוגש.
 

"אני מאוכזבת ממה שהשופט החליט", סיפרה מוריה לגלצ, "זה בעצם סגר את האפשרות שלי לתבוע את זכויותי בבית המשפט. נקבעה לי ערובה בסכום מופקע ועל כל טענה שלי שגובתה בתצהיר - קיבלתי תשובה שלא הוגש תצהיר; לכן כל התביעה נדחתה. מה שקרה זה שזרקו אותי מבית המשפט ללא שום אפשרות אמיתית לקבל צדק".
 

טבעון החליטה לפנות לנציב התלונות על השופטים, והוא מצא את התלונה מוצדקת - השופט פשוט פספס פעמיים את התצהיר. לדבריו, כדי לצפות בתצהיר שצורף כנספח יש ללחוץ על קישור, אך דעתו לא ניתנה על כך.
 

אמיר טבעון, אביה של מוריה שהגיש את התלונה בשמה, טוען כי התנהלות זו של השופט מנעה מהתביעה להתנהל כהלכה: "יש כאן עיוות של זכויות יסוד של בן אדם בישראל. יש כאן שקרים, מה אנחנו צריכים לחשוב?".
 

גם לאחר שהשופט הופנה לתצהיר בפעם השלישית וקרא אותו, הוא דחה את הבקשה וגם את התביעה ומדוברות בתי המשפט נמסר כי החלטת הנציב מדברת בעד עצמה. אבל מקרים כאלה שבהם מתקבלת תלונה על שופט הם נדירים, והמשפחה החליטה להגיש ערעור לבית המשפט העליון באמצעות עורך דינה אורן ויינברג, על החלטת השופט לדחות את התביעה.
 


פורסם באתר גל"צ | 10/11/15 | 06:27


 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
אורן וינברג, עו"ד
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס