חפש

גישרור - פתרון מחוץ לכותלי בית המשפט

גישרור - פתרון מחוץ לכותלי בית המשפט


גישרור היא כיום מילת הקסם.... הליך זה עולה בהקשרים רבים, כאשר בני זוג רוצים להתגרש, כאשר שותפים רוצים לפרק שותפות בשל מחלוקות שונות, כאשר מתפתח סכסוך בתוך המשפחה המצומצמת והמורחבת ועוד מקרים רבים.

הליכי משפט הינם יקרים, ארוכים ומורכבים וזמני ההמתנה לניהול הדיונים וההליכים הוא ארוך ומתמשך.

הגישרור נותן פתרון מהיר, יעיל וענייני ומאפשר לצדדים שהם בני זוג, שותפים עסקיים ובני משפחה להתחיל חיים חדשים או דרך עסקית חדשה בזמן קצר תוך סיום או פתרון כל המחלוקות הקיימות בין הצדדים.

מהו גישרור בעצם?

גישרור - הינו תהליך אשר מתחיל כהליך גישור לכול דבר על פי הכללים אשר יתוארו בהמשך והמתדיינים מגיעים להסכמות על המחלוקות שקיימות ביניהם. וכמגיעים למצב שבו אין הסכמה לגבי נושאים מסויימים, המתדיינים ממנים את המגשר לבורר והוא יהיה מוסמך לדון רק בשאלות שלגביהם לא הצליחו להגיע להסכמה.

גישור?

גישור הוא הליך אשר בני הזוג המעוניינים להתגרש או שותפים לעסק או בני משפחה ממנים אדם חיצוני אשר נבחר על ידי שני הצדדים ומסייע להם להגיע להסכם גירושין, שלום בית ומשפחה, פירוד עסקי וכ' וזאת מתוך רצון ובהסכמה של הצדדים.

המגשר מנהל את תהליך מו"מ בין הצדדים בכל התחומים העומדים כמכשול בתהליך לקראת עריכת הסכם כמו בגירושים, משמורת ילדים והסדרי ראיה, מזונות, רכוש, איזון משאבים פעולות לשלום בית וכ"ו..

המגשר מסייע לבני הזוג למקד את ההסכמות בין הצדדים בקשר לפירוד העסקי לדוגמה מתוך ראיית הצרכים העסקיים של כל צד ובהליכי פירוד לצרכי הילדים, בני הזוג והיכולת הכלכלית של כל צד וכדומה.

המגשר אינו קובע ואינו מביע את דעתו מי צודק, זה לא תפקידו.

המגשר "מפרק מוקשים" לפני שהם " מתפוצצים" ומפשר בין הצדדים.

המגשר יכול להעלות רעיונות לפתרון חילוקי הדעות ואי הסכמות בין בני הזוג, אבל בסופו של ההליך, הצדדים הם אלה שיקבעו האם הפתרון המוצע והנכון להם בעזרת המגשר.

בארגז הכלים של המגשר:

א. לדעת שמגשר אינו מטפל ואינו איש מקצוע טיפולי.

ב. לזהות את העמדות הגלויות והנסתרות של הצדדים.

ג. לחשוב מחוץ למסגרת "מחוץ לקופסה", לחשוב יצירתי.

ד. ידע משפטי בנושא דיני המעמד האישי (משפחה) ומשפט מסחרי.
 
בוררות?

כאשר יש מחלוקות בנושאים שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות לגביהן ,הם ממנים את המגשר לבורר בהסכמה כבורר בהליך הבוררות, אשר החלטתו בסעיפי המחלוקות (שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה) יקבע את אופן סיום המחלוקת בין הצדדים. וכמו בכל הליך בוררות החלטת הבורר קובעת.

יש לציין כי בורר רשאי להחליט בנושאי רכוש, כספים, הסכמים וכו'.. הבורר אינו רשאי להחליט בנושאים במשפחה כגון: משמורת, הסדרי ראיה, מזונות, חינוך והשכלה.
              
 
בארגז הכלים של הבורר:
  1. ניהול דיון ענייני.
  2. כושר החלטה.
  3. צדק פנימי גבוה.
גישרור מאפשר לצדדים לפתור סכסוכים קשים תוך מיצוי הליכי גישור ופתרון "משפטי" לגבי סעיפי המחלוקת הנותרים באופן מהיר, יעיל וענייני.
 
 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
ניר תל-פז, מגשר
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס