חפש

פתיחת תיק בהוצאה לפועל

פתיחת תיק בהוצאה לפועל


פתיחת תיק בהוצאה לפועל מתאפשרת בכמה מקרים כדלהלן:

1. פסק דין- במידה וניתן לזכותכם פסק דין ופסק הדין הפך לחלוט, קרי, עברו 30 יום מיום מתן פסק הדין והוא לא בוטל ולא ערערו עליו ובמידה והנתבע אינו משלם ניתן להגיש את פסק הדין לביצוע בהוצאה לפועל. כמובן המדובר בפסק דין כספי לרוב, אך גם במקרים של פינוי מקרקעין.

2. המחאה אשר חוללה- במידה והגיע לידכם המחאה אשר חוללה והחייב אינו משלם ניתן להגיש את ההמחאה לביצוע בהוצאה לפועל.

3. שטר חוב- במידה וישנו בידכם שטר חוב חתום והחתום על שטר החוב אינו משלם ניתן להגיש את שטר החוב לביצוע בהוצאה לפועל.

4. תביעה סכום קצוב- במידה ויש בידכם ראשית ראייה לקיומו של חוב כלפיכם, לדוגמא: חשבונית חתומה, הזמנת עבודה וכדו' והמדובר בסכום קצוב ומוגדר ניתן להגיש תביעה ישירות להוצאה לפועל.

ניתן לפתוח תיק בהוצאה לפועל בכל לשכה אשר תחפצו ואין הגבלה של סמכות מקומית כמו בבימ"ש.

לאחר שנפתח התיק בהוצאה לפועל יש לבצע מסירת אזהרה לחייב אשר מודיעה לו כי נפתח כנגדו תיק הוצאה לפועל ופירוט מהו סכום התיק ומי התובע. האזהרה נשלחת אוטומטית על ידי לשכת ההוצאה לפועל.

לאחר שהחייב קיבל את האזהרה לידיו יש ברשותו 30 יום לשלם את החוב או להגיש בקשה לצו תשלומים או כמובן לערער עליו במידה ואכן ישנה עילה לכך.

לאחר 30 יום מיום קבלת האזהרה אם החייב לא נקט באחת מפעולות אלו רשאי הזוכה לנקוט בפעולות כנגד החייב לרבות: עיקולי מיטלטלין, עיקול רכב, עיקול ח-ן הבנק, עיקול משכורתו של החייב וכו'..

ניתן אף לעקל את נכסיו של החייב אשר מצויים בידי צד ג' ועל צד ג' להודיע תוך עשרה ימים באם ישנם נכסים אצלו ובאם ישנם, להעבירם ללשכת ההוצאה לפועל.

בחלוף 45 יום מיום מסירת האזהרה לחייב ניתן לבקש מרשם ההוצאה לפועל ליתן צו למסירת מידע על החייב ברשויות כגון: ביטוח לאומי, רשם המשכונות, מס הכנסה, מע"מ וכו'..

לאחר חצי שנה מיום קבלת האזהרה ניתן לבצע כנגד החייב הגבלות מלהחזיק רישיון, לצאת מהארץ, הגבלה בבנק ישראל וכן הגבלה מלהחזיק דרכון.

בכל שלב ניתן לזמן את החייב לחקירת יכולת בפני רשם ההוצאה לפועל אשר יפסוק לו צו תשלומים בהתאם ליכולת החייב.

באם החייב אינו מתייצב לחקירה ניתן להכריזו כחייב המשתמט מחובותיו וכן להביאו בצו הבאה מלווה בשוטר בפני רשם ההוצאה לפועל.

באם לחייב ישנם נכסים ניתן לתפסם לאחר עיקול ברישום ולמכור אותם במסגרת ההוצאה לפועל כקבוע בתקנות.

על מנת לנהל תיק הוצאה לפועל יעיל עדיף תמיד להתייעץ ולהיעזר בעו"ד מומחה בתחום.

שיהיה בהצלחה!
 

 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
עדי ברנט-בובליל, עו"ד
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס