חפש

לכל שבת יש מוצאי שבת

לכל שבת יש מוצאי שבת


רבים מאתנו זוכרים את משפט המחץ של המ"כים בטירונות: "לכל שבת יש מוצאי שבת", משפט שנאמר בכל פעם שבמשך השבת הטירונים (שנשארו בבסיס ולא יצאו הביתה) הרשו לעצמם לנוח ולהתחמק מעבודות ופעילויות שונות, מעבר למה שנראה לצוות כלגיטימי, ונועד להזכיר לטירונים שאת המחיר הם ישלמו בצאת השבת.

לאחרונה, התקבל פס"ד בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בעניין נמל אשדוד נגד ההסתדרות ועובדי מתקן התפזורת בנמל אילת (ס"ק 5222-02-15), המחזק את האקסיומה, וקבע שהמחיר עבור מוצאי שבת שונה מהמחיר של עבודה בשבת. 

התביעה הוגשה עקב סכסוך בין הצדדים, במסגרתו דרשו העובדים לקבל עבור עבודת לילה במוצאי שבת (בלילה שבין שבת לראשון) תגמול בשיעור של 150% (עבור השבת) ועוד 50% על עבודת הלילה- סה"כ- תגמול של 200%.

ההנהלה טענה כי עבודה במוצאי שבת איננה נחשבת עבודה בשבת, ולכן אינה מזכה בתגמול של עבודה בשבת.

בית הדין קיבל את טענת ההנהלה, וקבע כי כמו בהגדרת המילון למוצאי שבת: "זמן יציאת השבת, הערב והלילה לאחר יום השבת", כך גם מבחינת דיני העבודה יש הבדל בין "שבת" ל"מוצאי שבת".

עובדי מתקן התפזורת שעובדים במוצאי שבת, אינם זכאים לגמול כאילו עבדו בשבת.
 

 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
רז בן ארצי, עו"ד
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס