חפש

סיוע מהיר לחייב וטיפול בסגירת חובות

סיוע מהיר לחייב וטיפול בסגירת חובות


האם יש אור בקצה המנהרה?

לא פעם אנשים שנקלעו לחובות מתארים את תקופת ההתמודדות כתקופה חשוכה בה חשו כאבודים וחסרי ערך. מערבולת החובות מאיימת להטביע את האדם שנתון ללחצים איומים, כורע תחת עולן של הגבלות דרקוניות והולך לאיבוד בניסיונות לקיים שגרת חיים רגילה לקול דפיקותיהם הבלתי פוסקות של נושיו בדלתות ביתו.
 
כאשר מתחיל הליך של פשיטת רגל, במיוחד בעת האחרונה -הודות לרפורמה המאפשרת לנושים לקבל הפטר תוך זמן קצר יחסית –החייב יכול להתחיל לנשום ולחשוב על פתיחת דף חדש.
 
צו הכינוס הניתן במסגרת בקשה לפשיטת רגל כמוהו ככרטיס יציאה מהסבך הכלכלי, גלגל הצלה המונע מהאדם לטבוע ופנס המאיר את הדרך החשוכה.
 
אם נקלעת לחובות, כדאי שתכיר את הליך פשיטת הרגל, את הרפורמה שנקבעה, את יתרונותיו הרבים של ההליך ואת ההתנהלות הנדרשת ממך ואשר יאפשר לך לפתוח דף חדש ונקי מסיוטי העבר.
 
לאדם מן היישוב קשה לדמיין את המשמעות של להיות 'חייב'.
 
 אמנם, רבים מאיתנו קיבלו טלפון מהבנק, חזר להם צ'ק או שתשלום מסוים לא כובד. אבל, בין זה לבין להפוך חייב ששוקע בחובות עקב כישלון עסקי ו/או פיטורים מהעבודה יש הבדל עצום וזהו הבדל שפוגע בתפקוד, בשלום הבית והמשפחה, בחיים המקצועיים ובבריאות ולמעשה משחית כל חלקה טובה.
 
מדרון החובות הוא מדרון חלקלק וקשה, ומי שנקלע אליו מתקשה למצוא במה להיאחז ודרך לצאת ממנה.
 
אבל, יש אור בקצה המנהרה - למרות החבלות והחבטות בעת ההידרדרות הבלתי נשלטת לתהום, יש דרך לצאת מהמצב הבעייתי ולחזור לנהל חיים רגילים. האמצעי היעיל ביותר כיום הוא להגיש בקשה למתן צו כינוס ולפשיטת רגל, אשר תסתיים בהפטר מכל החובות בתקופה קצרה יחסית.
 
הסיבה לכך היא, שברגע שמתחיל ההליך למעשה יש עצירה של כל התהליכים המקשים על חיי החייב. לאחר הגשת הבקשה לצו כינוס כל הליכי הגביה שננקטים נגד החייב מעוכבים והוא יכול לחזור ולתפקד ולחיות בלי רוב ההגבלות שהצרו את צעדיו.
 
צו כינוס הנכסים שניתן בשלב מאד מוקדם של הבקשה הוא כרטיס יציאה מהסבך.
 
מהרגע שהוא ניתן, החייב יכול לנשום לרווחה. הוא יכול לחזור לנהוג - ההגבלות על רישיון הנהיגה מוסרות; הוא יכול לנהל חשבון בנק; הוא יכול לנסוע לחו"ל בתנאים מסויימים; משכורתו לא מעוקלת; הוא יכול באישור גורמים מסוימים לנהל הוראות קבע בחשבון ועוד. ההבדל הוא הבדל עצום, הגלישה במדרון אל עבר התהום נבלמת וההתאוששות לרוב מהירה. בדרך כלל, תהליך זה מתרחש יחסית מאד מהר – כחודשיים לאחר פתיחת ההליך והגשת בקשה לצו כינוס נכסים מתקבל הצו.
 
ראשית חשוב לציין, כי גם אנשים פרטיים ולא רק בעלי עסקים יכולים להיות מוכרזים כפושטי רגל. לא רבים יודעים זאת, וזו עובדה חשובה ביותר.
 
אילו יתרונות נוספים יש להליך פשיטת רגל?

כאשר מתארים את יתרונותיו של הליך פשיטת הרגל חייבים להתייחס אל הליך זה ואל האלטרנטיבה לקיומו.
 
חייב שלא בוחר באפיק פשיטת רגל, יתמודד עם חובותיו במסגרת הליכי הוצאה לפועל. ברוב הגדול של המקרים עדיף הליך פשיטת הרגל על הליכי הוצאה לפועל, וזאת בשל ההבדלים בין שני ההליכים אשר מחדדים ומדגישים באופן מובהק את היתרונות הברורים של הליך פשיטת הרגל.
 
לפיכך, ברוב הגדול של המקרים עדיף הליך פשיטת הרגל על הליכי הוצאה לפועל, אולם קביעה זו איננה גורפת ויש לבחון כל מקרה לגופו. במקרים מסוימים, למרות יתרונותיו של הליך פשיטת הרגל, עדיף דווקא הליך הוצאה לפועל, למשל: כשהחוב לא מאד גבוה ולחייב יש יכולת לשלם אותו בתקופה קצרה, ו/או להגיע להסדר נושים. לכן, רצוי להתייעץ עם עורך דין לפני שמגבשים אסטרטגיה.
 
לסיכום,
 
רבים מהאנשים הנקלעים למשבר כספי מתקשים להתמודד איתו ובוחרים להתעלם מהמציאות ולחפש מוצא.
 
חשוב לדעת, כי החובות לא ייעלמו מעצמם ורק התמודדות עם הבעיות בליווי עורך דין מנוסה יאפשר פתיחת דף חדש נקי מסיוטי העבר.

 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
יוג'ין מורגנשטרן, עו"ד ונוטריון
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס