חפש

חובות ארנונה

חובות ארנונה

ארנונה למשקי הבית והארנונה המסחרית הינן ההכנסות העיקריות לרשויות. באמצעות הארנונה הרשויות מגשימות ומקדמות את מטרותיהן.

בשנים האחרונות גביית הארנונה הפכה אגרסיבית יותר ולעיתים בניגוד לחוק תחת ההבנה כי האזרח הפשוט ישלם בסופו של דבר ולא יצא למאבק.

לפני כשנה פנו אלי לקוחות ממרכז הארץ שירשו חנות שאינה פעילה. כאשר ביקשו להעביר את הנכס על שמם קיבלו דרישת תשלום ע"ס 250,000 ₪ חובות ארנונה משנות התשעים. לאחר שפנו לעירייה בבקשה למחוק את החובות, הרי הם לא ידעו על החוב והעירייה לא שלחה מכתב כלשהו ו/או דרישה כלשהי מהעירייה, לא הייתה התייחסות מצד העירייה.
לפני שהתייאשו ושילמו את החוב פנו אלי ושאלו האם ניתן לעשות משהו בנדון. לאחר שעברתי על המסמכים החלטתי שיש עילה לפנות לכבוד בית המשפט לעניינים מנהליים כנגד העירייה לאור התנהלותה מול לקוחותיי.
לאחר גיבוש המסמכים שלחתי בקשה מנומקת לעירייה לפני הפניה לכבוד בית המשפט. העירייה דחתה את בקשתי וחזרה על דרישת התשלום הכבדה.

כמי שהאמין בצדקת לקוחותיו הגשתי עתירה מנהלית לכבוד בית המשפט. לא חלף זמן רב ונציגי העירייה פנו אלי במטרה להגיע להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט.

לאחר מו"מ הופחת החוב בחצי וההסכם קיבל את אישור כבוד בית המשפט לשביעות רצונם של לקוחותיי.
לסיכום: הרשויות עשויות להתעלם מהאזרח הפשוט ולהשתמש בבירוקרטיה הפתלתלה כדי להתיש אותו. שיטת "מצליח" לא מחזיקה בפני כבוד בית המשפט והפסיקה מלמדת כי גביית חובות ישנים אינה אוטומטית ולעיתים מדובר בגביה לא צודקת ואף לא חוקית. 

 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
דן דקל, עו"ד
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס