חפש

חובת שוכר דירה לשמור על הדירה - עד היכן היא מגיעה? (אמן הקראטה)

חובת שוכר דירה לשמור על הדירה - עד היכן היא מגיעה? (אמן הקראטה)

 
זכותו של שוכר הנכס להשתמש בו היא עיקרו של הסכם השכירות. עם תום השכירות על השוכר להחזיר את הנכס שקיבל לרשות בעליו, המשכיר, במצב שבו קיבל את הנכס המושכר.
 
על השוכר מוטלת אחריות מכח הדין ובדרך-כלל גם מכח הסכם השכירות עצמו לשמור על הנכס שברשותו ולדאוג כי לא יגרם לו נזק או אבדן כלשהוא. אם יסתבר כי השוכר אחראי לנזק שנגרם לנכס שהושכר לו כי אז הוא יהיה חייב לפצות את בעל הנכס עקב הפרת ההסכם, למשל, עבור הוצאות תיקון הנכס שהושכר או פיצוי עבור חוסר האפשרות להשתמש בנכס שכן הנכס שהושכר צריך להיות מוחזר לבעליו כשהוא ראוי לשימוש מיידי.
 
מתי שוכר פטור מאחריות לנזק? אם יוכיח כי לא התרשל.
 
מעשה בבעלי דירה שיצאו לשליחות בחו"ל והחליטו להשכיר את דירתם על כל תכולתה. השוכר, סטודנט צעיר שמר היטב על הדירה. לשיאו הגיע כאשר לילה אחד פרץ לדירה גנב אשר ניסה לגנוב חפצים מן הדירה.
 
השוכר הנאמן, בהיותו אמן קראטה, התעורר משנתו ובכמה מהלומות הבריח את הפורץ שנס מן הדירה דרך המרפסת כל עוד נפשו בו.
 
אין ספק כי במקרה זה ולמזלם הטוב של בעלי הדירה מילא השוכר אחר חובתו לשמור על הדירה ותכולתה הרבה מעל ומעבר למתחייב עפ"י ההסכם ועפ"י החוק . . .
 
 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
יואב בנטל, עו"ד
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס