חפש

סיפור הצלחה: תביעת ביטוח סיעודי

סיפור הצלחה: תביעת ביטוח סיעודי

מבוטח כבן 90 פנה למשרדנו וסיפר כי הוא סובל ממחלות רבות בהן מחלת לב, סכרת עם סיבוכים, יתר לחץ דם, בעיות פרקים חמורות, נפילות חוזרות וליקוי ראיה העולה לכדי ההגדרה עיוורון. הלקוח סיפר לנו, כי בשנת 1995, בהיותו בן 70, נציג מטעם קופת החולים בה הוא חבר פנה אליו בהצעה להצטרף לפוליסת ביטוח סיעודי למבוטחי הקופה. נציג המכירות החתים אותו על בקשת הצטרפות לביטוח ובתוך כך שאל, באופן כללי, האם מצב בריאותו תקין. הלקוח השיב כי לבד מלחץ דם, מצב בריאותו בסך הכול תקין.

מאז אותו מועד החלה חברת הביטוח לגבות מן הלקוח פרמיה במשך יותר מ-17 שנים. כעבור למעלה מ 15 שנים חלה הרעה קיצונית במצב הבריאותי. בשל ההחרפה במצבו הבריאותי, נזקק הלקוח לעזרת הזולת בביצוע פעולות היומיום והשגחה צמודה. לכן פנה אל חברת הביטוח בדרישה לקבלת תגמולי סיעוד עקב מצב בריאות ותפקוד ירודים, כהגדרתם בפוליסה. הלקוח הופתע לגלות שחברת הביטוח דחתה את תביעתו כלאחר יד, בנימוק שטרם הצטרף לביטוח, סבל משלל בעיות רפואיות עליהן לא דווח בשאלון מידע רפואי אותו נדרש למלא בעת שביקש להצטרף לביטוח. חברת הביטוח הוסיפה כי לו היה הלקוח מדווח על בעיותיו הרפואיות בטרם התקבל לביטוח, היא היתה מחריגה את הפוליסה עבור מקרי סיעוד הנובעים ממחלות אלו.

בתביעה שהגשנו לבית המשפט, טענו, בין השאר, כי בעת הצטרפותו לביטוח ענה הלקוח תשובות אמיתיות וכנות על פי מיטב ידיעתו, וכי הלקוח לא היה מודע כי מדובר בעניין מהותי, ואף לא היה צריך לדעת כי מדובר בעניין מהותי.
מיד לאחר הגשת התביעה, באי כוח חברת הביטוח פנו למשרדנו בהצעה לניהול מו"מ מחוץ לבית המשפט.

סופו של יום, הצלחנו לשכנע את חברת הביטוח לשלם סכום חד פעמי בסך של 150,000 ₪, ותשלום חודשי בסך של 4,000 ₪ , בהתאם לתנאי הפוליסה, בצירוף שכר טרחת עורך דין.

 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

 
 
משרד עורכי הדין ינובסקי -לינר ושות'
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס