חפש

סיפור הצלחה: פיצוי בסך 250,000 בגין טענה שקרית להסתרת מידע רפואי

סיפור הצלחה: פיצוי בסך 250,000 בגין טענה שקרית להסתרת מידע רפואי

בתביעה שהוגשה ע"י ידי משרדנו לבית משפט השלום בכפר סבא, נתבעה חברת ביטוח בשל סירובה לשלם תגמולי ביטוח חיים שהגיעו לאלמנה בשל מותו של בעלה בשל חיידק טורף. טענת חברת הביטוח להסתרת מידע רפואי נטענה בניגוד לכך ולפיכך אולצה החברה לשלם לאלמנה  פיצוי מלא.
 
נסיבות המקרה

האלמנה שהגיע למשרדנו סיפרה שבשנת 2005, רכש בעלה המנוח פוליסת ביטוח חיים הכוללת בין היתר פיצוי חד פעמי למקרה של פטירת המבוטח, בסך של כ-250,000 ₪. האלמנה סיפרה כי מספר שנים לפני שצורף הבעל לפוליסה, עבר הוא  ניתוח לכריתת גידול ממאיר, מסוג מלנומה. הניתוח עבר בהצלחה, ורופאיו של המנוח מסרו לו שמצבו תקין וטוב, ולכן לא יזדקק להמשך טיפול בכימותרפיה או בהקרנות. מעבר לכך חשוב לציין, שבשום שלב לא התבקש המנוח  להצהיר  כלל על מצבו הרפואי, ולא נדרש לעבור כל בדיקה רפואית כתנאי לקבלת פוליסת הביטוח.
בשנת 2014 נפטר המנוח כתוצאה מהידבקות ב "חיידק טורף", והוא קבע מראש כי אישתו תהיה המוטבת בביטוח. זמן קצר לאחר מכן, פנתה רעייתו של המנוח אל הנתבעת לשם קבלת תגמולי ביטוח החיים המגיעים לה על פי הפוליסה. ראוי לציין, כי האלמנה לא התמהמהה והגישה לחברת הביטוח את תביעתה בכתב באופן מידי, בה תיארה את תמצית האירוע באופן ברור.

לתדהמת האלמנה דחתה חברת הביטוח את תביעתה, בטיעון שהוסתר ממנה מידע רפואי. יחד עם זאת, החליטה חברת הביטוח לשלם לאלמה פיצוי מופחת, תוך שינוי תנאי החיתום באופן חד צדדי, כיוון שלטענתה בעת שהמנוח רכש את הפוליסה ומילא הצהרת בריאות לא ציין את העובדה שעבר ניתוח להסרת גידול סרטני.

הראיות שהביאו לקבלת התביעה
 
בתביעה שהוגשה ע"י משרדנו לבית המשפט השלום, טענו בשם האלמנה כי לפי חוק חוזה הביטוח, שעה שחלפו יותר משלוש שנים מביצוע הניתוח, חברת הביטוח איננה רשאית להתנער מתשלום הפיצויים המגיעים למבוטח מטעם הסתרת מידע רפואי, אלא אם כן תוכיח כי הסתרת המידע נעשה מתוך כוונה להונות.

עוד נטען שם, כי אומנם שני בני הזוג היו מודעים למהותיות המידע בדבר מחלת הבעל, אך מששילמה חברת הביטוח פיצוי מופחת, הרי הביעה את דעתה כי הסתרת המידע לא הייתה נגועה במרמה.  
במקרה זה, הורה בית המשפט למבטחת לשלם לאלמנה את מלוא הפיצוי כקבוע בפוליסה.

 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.



 
 
משרד עורכי הדין ינובסקי -לינר ושות'
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס