חפש

סיפור הצלחה: פיצוי בסך 700,000 ₪ בגין רשלנות רפואית בניהול לידה

סיפור הצלחה: פיצוי בסך 700,000 ₪ בגין רשלנות רפואית בניהול לידה

בפסק דין, שניתן ע"י ביהמ"ש השלום ירושלים, חויב בית החולים בירושלים לשלם פיצוי בסך 700,000 ₪ לאישה שהגישה תביעה על ניהול לידה קלוקל, שהסתיים בכריתת רחם ובצלקות נפשיות.

להלן תיאור המקרה שהוביל לתביעה:

לאחרונה באה לידי סיום תביעת רשלנות רפואית אשר הוגשה ע"י משרדנו, כאשר אישה צעירה כבת 29, אשר לידתה הראשונה הסתיימה בניתוח קיסרי, התקבלה ללידה בבית חולים גדול בירושלים. במהלך ההיריון, סבלה האישה מסכרת הריונית וממיעוט טסיות דם, המהווים גורמי סיכון לניתוח קיסרי חוזר. גורמים אלה מהווים קרקע לסיבוכים שונים במהלך הלידה כגון: קרע של הרחם והפרעות בקרישת הדם.

קצב התקדמות הלידה היה איטי ולא תקין, וחייב יחד עם גורמי הסיכון המקדמיים, החלטה של הצוות הרפואי על ניתוח קיסרי בנתבעת. הצוות הרפואי, בחר, מטעמיו שלו, שלא לעשות זאת. אם לא די בזה, הצוות הרפואי שניהל את הלידה הותיר את הנתבעת, בעלת גורמי הסיכון המשמעותיים ללא כל בדיקת רופא במשך 7.5 שעות, בניגוד גמור לכל סטנדרט רפואי, ובניגוד להוראות משרד הבריאות המחייבות בדיקה ורישום מדי שעה. האבחנה המאוחרת של הדימום שנגרם כתוצאה מהלידה הנרתיקית הרגילה העידה אף היא על הרשלנות הרפואית של צוות בית החולים.

טיפול רשלני בדימום שעלול לסכן חיים

לתובעת ובעלה לא הוסברו הסיכונים הממשיים כתוצאה מלידה נרתיקית לאחר ניתוח קיסרי קודם ונוכח מצבה הרפואי המקדמי, ולא הובהר הצורך והחשיבות הרבה שבניתוח קיסרי. לקראת ההתקדמות המשמעותית לקראת הלידה, החלו שיבושים והאטות בקצב לב העובר, בעקבותם הוחלט לחלץ את היילוד בוואקום חשמלי שהוצמד לקרקפת היילוד במטרה למשכו החוצה.

כפועל יוצא מהתעייפות שריר הרחם אצל התובעת בעקבות מאצי הסרק ללדת בלידה רגילה שלא היתה מסוגלת לה, החל להופיע אצלה דימום מסיבי שסיכן באופן ממשי את חייה. כתוצאה מהדימום המסיבי מצבה של היולדת החל להתדרדר בקצב מהיר. יש לציין כי גם כאשר אובחן הדימום (באיחור רב) , לא נקט הצוות הרפואי בטיפול מספק כדי לעצור אותו ולמנוע כריתת הרחם.

הטיפול הרשלני, האדיש והלא מקצועי של הנתבע או מי מטעמו, הוביל לכך שאישה צעירה נותרה עקרה, עם צלקות נפשיות משמעותיות, כשהיא רק בתחילת בניית הקן המשפחתי.
בשל כך פוצתה האישה על ידי בית החולים בסכום של 700,000 ₪.

 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.

 
 
משרד עורכי הדין ינובסקי -לינר ושות'
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס