חפש

הסכמי ממון

הסכמי ממון

כולנו כבר יודעים ש”נישואין זה לא חתונה קתולית”. עם אחוז הגירושין העולה בהתמדה וגיל הנישואין שעולה גם הוא, אנחנו רואים לא פעם שני בני זוג אשר נכנסים בחשש לזוגיות בשל הרכוש שצברו טרם הנישואין והפחד לאבדו אם חלילה יתגרשו.

לשם כך, קיים הסכם הממון – הסכם אשר נוסח על ידי שני בני הזוג, ברוב המקרים ככולם בסיוע עורך דין לענייני משפחה, מקבל תוקף משפטי וקובע כיצד יחולקו הנכסים אם במידה והנישואים יעלו על שרטון.

הסכם ממון הינו מסמך שקובע, בעצם, כיצד יחולק כל הרכוש שצברתם לפני החתימה על ההסכם ושעוד תצברו במהלך הנישואין. הסכם הממון מבטיח שהחלטות משמעותיות כאלה לא יתקבלו בלהט סערת רגשות, ברגעים של כעס או מתוך רצון לנקמה. תוכנו חשוב מאין כמותו ויש חשיבות רבה לניסוחו פחת פיקוח וליווי של עורך דין משפחה אשר ידאג גם שיאושר בבית המשפט לענייני משפחה וכך יקבל תוקף של פסק דין. עוד על הסכם ממון – במאמר שלפניכם.


מי יכול לערוך הסכם ממון, ומתי?


תוכנו של הסכם הממון הינו באמת אישי. עם זאת, המשותף לכל ההסכמים הוא התייחסות הן לנכסים שנצברו טרם הנישואין או תחילת הזוגיות ו/או לאחריה.

ניתן לכתוב הסכם ממון לפני הנישואין (הסכם ממון טרום-נישואין), או במהלך הנישואין (הסכם ממון לאחר נישואין). ניתן לערוך ולאשר הסכמי ממון גם לידועים בציבור,זוגות המנהלים משק בית משותף ללא שנרשמו כנשואים וגם הם יידרשו לחלוקת ממון במקרה של פרידה, לרבות במקרים של זוגות חד מיניים – הסכמים אלה קרויים גם הסכמי חיים משותפים, או הסכם זוגיות.


כתיבת הסכם הממון ואישורו בבית המשפט

חשוב להפקיד את ניסוחו הסופי של הסכם הממון בידי עורך דין גירושין מנוסה לענייני משפחה, זאת על מנת להשיג הסכם תקף, איכותי, שישרת אתכם נאמנה בעת הצורך וידאג לכל ההיבטים של חלוקת הרכוש ו/או החובות במידה ובעת לא ידועה בעתיד שבה אתם עלולים לבחור לפרק את הזוגיות. הסכם ממון איכותי יכלול סעיפים הנוגעים לכל עניין בו תבחרו לנהוג אחרת מהוראות חוק יחסי ממון הקובע כללי מסגרת לחלוקת רכוש לאחר גירושין. ייתכן שתתייחסו לרכוש שצברתם טרם הזוגיות, לאופן החלוקה של נטל החובות במידה ויהיה כזה, לחלוקת נכסי נדל”ן ורכוש אחר שתצברו, להשארת תכשיטים יקרי ערך בידיו של אחד מבני הזוג, ועוד.

בית המשפט מאפשר חופש בכתיבת הסכמי הממון, על מנת לאפשר כר נרחב של הסכמים שיתאימו לכל זוג ויבטאו נאמנה את רצונותיהם. עם זאת, בהליך אישור של הסכם הממון ומתן תוקף של פסק דין להסכם זה, יבקשו השופטים לוודא כי ההסכם נכתב ונערך מרצונכם החופשי, שאתם מבינים אותו ומסכימים לו. אם יעלה החשד שהמצב אינו כזה, ייתכן שהסכם הממון שלכם לא יאושר.

חשוב להסתייע בעורך דין מנוסה לענייני משפחה בניסוח ואישור הסכם ממון

נסיים מאמר זה באותו המקום בו התחלנו – כולנו נכנסים לזוגיות ברגשי אהבה גדולים, ובכל זאת, מעל שליש מהזוגות הנישאים בוחרים לסיים את הזוגיות ולהתגרש. ניסוח מקצועי של הסכם ממון יסייע להתמודד עם השלב הלא קל של חלוקת רכוש הוגנת ויאפשר לכם להתמקד בהיבטים מורכבים אחרים של סיום הזוגיות.

ההסתייעות בעורך דין מנוסה תאפשר ליצור הסכם ממון מקיף, שמתאים בדיוק לכם ולצרכיכם, נכתב בתשומת לב ומתוך היכרות עימכם ויאושר בבית המשפט בקלות. ליווי וייעוץ מקצועי יבטיחו שהסכם הממון שלכם ייצג נאמנה את רצונותיכם והאינטרסים שלכם.

במשרד עורכי דין “בנימיני-דבש” צברנו ניסיון רב בכתיבה, עריכה ואישור הסכמי ממון ובליווי הליכי גירושין. פנו אלינו עוד היום לייעוץ ראשוני חינם ונשמח לסייע גם לכם לנסח הסכם ממון איכותי והוגן.

 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
משרד עו"ד בנימיני - דבש ואח'
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס