חפש

טיפים למשכיר נכס בכל הקשור לעריכת הסכם השכירות

טיפים למשכיר נכס בכל הקשור לעריכת הסכם השכירות

מי שמעמידים להשכרה דירה (או כל נכס נדל”ן אחר) נאלצים לא פעם להתמודד עם משכירים בעיתיים, בין אם מדובר בכאלה שאינם משלמים את דמי השכירות באופן עליו הוסכם, דיירים המסבים נזק לדירה, דיירים המותירים אחריהם חובות לרשויות המקומיות או לוועד הבית וכו’.

במועד עריכת חוזה השכירות ניתן וצריך לקחת בחשבון תרחישים אפשריים שכאלה ולהכניס בו סעיפים שיספקו הגנה מפניהם אם יתממשו. בפסקאות הבאות תמצאו טיפים אשר יסייעו לכם לערוך הסכם שכירות כך שיגן באופן המיטבי על האינטרסים שלכם כבעלי הנכס המושכר.


הכרה בחשיבות הסכם השכירות

טעות נפוצה שעושים בעלי נכסים בבואם להשכיר נכסיהם היא לייחס משקל רב לאופיו של המשכיר הפוטנציאלי ולהעניק מעט מדי תשומת לב לאופן ניסוח הסכם השכירות. חשוב מאוד לזכור כי גם אם התרשמתם לטובה מן המשכירים ייתכן שתופתעו מהם לרעה בעתיד או שנסיבות שונות יובילו לבעיות כגון פיגור בתשלום דמי השכירות, אי פינוי הנכס במועד שנקבע וכו’.

רק חוזה שכירות מקיף המתאים למאפייני ההיקשרות שלכם עם המשכיר המסוים, מהווה ערובה לכך שמרגע שהושכר הנכס תזכו ליהנות מראש שקט תוך שאתם מקבלים ללא קושי את התמורה המגיעה ובידיכם היכולת להתמודד בקלות עם כל מצב בעייתי העלול לצוץ.

פניה אל עורך דין מקרקעין כדי שיערוך עבורכם את הסכם השכירות היא הדרך להשיג הסכם המגן על האינטרסים שלכם באופן מושלם.


מה חשוב שיכלול הסכם שכירות

בזכות הידע והניסיון שברשותו ידע עורך דין מקרקעין לכלול בהסכם השכירות סעיפים המתייחסים למגוון נושאים ותרחישים אפשריים כך שההסכם יהווה למעשה ערובה להתנהלות תקינה וכלי יעיל להתמודדות עם אי עמידה של המשכיר בתנאים עליהם הוסכם.

מן המרכזיים שבנושאים שיש להתייחס אליהם בחוזה השכירות הם גובה ואופן ביצוע התשלומים (למשל קבלת צ’קים במעמד החתימה על החוזה), פירוט מצב הדירה בעת מסירתה לשוכר ובאיזה מצב יידרש להותירה עם פינויה, ביטול זכות קיזוז (לא להותיר לשוכר זכות לקזז סכום כלשהו משכר הדירה), לאלו תיקונים יהיה אחראי בעל הדירה (בעל הדירה לא צריך להיות אחראי לתיקון קלקולים שנובעים משימוש שוטף כגון תקלות במזגנים, מנורות, דלתות ארונות, תנורים כו’).
ביטוח ועירבונות

חשוב מאוד לחייב את השוכר לבטח את הדירה ביטוח צד ג’ וביטוח תכולה (אם הדירה הושכרה מרוהטת). כך לא ייתכן מצב בו בעל הדירה יתבע לשלם על נזק גוף או רכוש שנגרם לאדם אחר (למשל אם נפל עציץ ממרפסת הדירה על רכבו של שכן) וכן גם יהיה כיסוי ביטוחי לכל פרטי הריהוט ומכשירי החשמל שבבעלות בעל הבית ושאותם הותיר בדירה.
עירבונות הם הדרך להתגונן מפני מצב של חובות שעלול השוכר להותיר. יש לדרוש צ’קים פתוחים לפקודת חברת החשמל, הרשות המקומית, וועד הבית ותאגיד המים כמו גם החתמת ערבים (אחראיים ובעלי הכנסה מספקת) המתחייבים לשלם במקום השוכר כספים המגיעים לכם והוא אינו מעבירם.

חשוב מאוד שחוזה השכירות יכלול סעיפי סנקציות אשר מבהירים למשכיר מה יקרה אם לא יעמוד בהתחייבויותיו (למשל גובה תשלום יומי לכל יום איחור בפינוי הדירה).

מי שמעמיד נכס להשכרה צריך להבין שאין מקרה אחד הזהה למשנהו ולכן אין בכוחם של חוזי שכירות כלליים להעניק להם הגנה מספקת. הגנה ראויה יוכלו להשיג רק אם יעזרו בשירותיו של עורך דין מקרקעין אשר ינסח עבורם את החוזה ויוודא שבעלי הדירה והשוכרים גם יחד מבינים את כל תנאי ההיקשרות.

משרד עורכי דין “בנימיני – דבש” מתמחה גם בדני מקרקעין. לנו ידע וניסיון עצום בעריכת הסכמי שכירות על שלל סוגיהם השונים. נשמח לענות על כל שאלה שתפנו אלינו בעניין זה ובמידת הצורך לספק גם לכם שירות משפטי מעולה שיבטיח הגנה מיטבית על האינטרסים שלכם.

 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
משרד עו"ד בנימיני - דבש ואח', דיני מקרקעין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס