חפש

פינוי צאצאיו של דייר מוגן שעזב או הלך לעולמו

פינוי צאצאיו של דייר מוגן שעזב או הלך לעולמו

בישראל עדיין ישנם כ 15,000בעלי נכסים הנאלצים להשלים עם כך שהם זוכים לקבל דמי שכירות נמוכים עשרות מונים מגובהם הראלי אך ורק מפני שאי שם בעבר הושכר הנכס באופן שהפך את השוכר לדייר מוגן (בדרך כלל במסגרת הסכם שכלל תשלום דמי מפתח).

מרגע שהוכר שוכר כדייר מוגן יכול המשכיר להעלות את דמי השכירות החודשיים רק בהתאם להוראות חוק הגנת הדייר ובה בעת הוא אינו יכול לדרוש פינוי הנכס. כך יוצא שדיירים מוגנים זוכים להמשיך לעשות שימוש בנכס המושכר, בין אם מדובר בדירת מגורים או בחנות, תוך שהם משלמים דמי שכירות נמוכים מאוד לכל הדעות (בדרך כלל כמה מאות שקלים כאשר גובה דמי השכירות של נכסים דומים באזור עומד על כמה אלפי שקלים).

בעלי נכסים שנאלצים להשלים עם כך שהנכס שלהם “תקוע” מצפים שאם הדייר המוגן יפנה את הנכס מרצונו, או חלילה ילך לעולמו, יוכלו סוף סוף להשכירו מחדש באופן שיניב עבורם הכנסה חודשית נאה או למוכרו במחיר המשקף את שוויו האמיתי. אולם פעמים רבות מגלים בעלי בתים שכאלה שבני משפחתו של דייר מוגן מבקשים להיכנס בנעליו ולהמשיך ליהנות מן ההגנה שמעניק להם החוק.

חשוב מאוד לדעת כי ישנן נסיבות בהן ניתן לפנות דייר מוגן וכן מקרים בהם ניתן למנוע ממי שמבקשים להיכנס בנעליו להפוך בעצמם לדיירים מוגנים. פניה אל עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין ואשר לו ידע וניסיון גם בטיפול בתיקי דיירות מוגנת תבטיח מיצוי כל אפשרות כזו, ככל שהדבר נוגע לבני משפחה או יורשים של דייר מוגן יפה שעה אחת קודם.


העברת זכות דיירות מוגנת

בחוק הגנת הדייר מוגדרים תנאים שרק אם מתקיימים עוברת זכות דיירות מוגנת מדייר מוגן מקורי שעזב את הנכס או הלך לעולמו. כך למשל בן זוג ולידים שהינם יורשיו של דייר מוגן שהלך לעולמו יזכו להמשיך ליהנות ממעמד של דיירים מוגנים רק אם התגוררו עמו בדירה למשך שישה חודשים לפחות בסמוך לפטירתו ולא הייתה להם דירת מגורים אחרת בעת פטירתו.

נראה כי מחירי השכירות המאמירים מניעים גם מי שאינם עומדים בתנאים שמציב חוק הגנת הדייר לנסות להמשיך וליהנות ממעמד של דייר מוגן כאשר הורה או סב/סבתא שהיו דיירים מוגנים הולכים לעולמם או עוזבים את הנכס מרצונם. עורך דין מקרקעין יוכל לבדוק אם זהו המצב ולהשיג עבורכם פינוי צאצאים, בני זוג או יורשים אחרים של דייר מוגן.


עילות כלליות לפינוי דייר מוגן

גם אם מסתבר שמי שמבקשים להיכנס בנעליו של דייר מוגן עומדים בתנאי חוק הגנת הדייר ייתכן מאוד שהשינוי בנסיבות מאפשר פינוים מכוח עילה כללית לפינוי דייר מוגן. בחוק הגנת הדייר מפורטים תנאים אשר אם מתקיימים מתבטלת ההגנה לה זוכה הדייר והוא הופך בר פינוי או כזה ממנו ניתן לדרוש דמי שכירות ריאליים.
כך למשל במקרים בהם מופר תנאי הכלול בחוזה השכירות המקורי, הדייר המוגן מטריד או מרגיז שכניו באופן קבוע ועוד.

עורך דין מקרקעין יוכל לבדוק עבורכם אם ניתן לדרוש ממי שמנסים להיכנס בנעליו של דייר מוגן מקורי לפנות את הנכס המושכר מכוח עילה כללית שכזו.

משרד עורכי דין “בנימיני-דבש” מתמחה בתחום דיני מקרקעין ובכללם כל הקשור בדיירות מוגנת. נוכל להעניק לכם ליווי משפטי מעולה גם בכל נושא הקשור בפינוי צאצאים, בני זוג או כל מי שמבקשים להיכנס בנעליו של דייר מוגן שעזב או הלך לעולמו.
 

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.


 

משרד עו"ד בנימיני - דבש ואח', דיני מקרקעין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס