חפש

האם בגידה באופן וירטואלי נחשבת כבגידה?

האם בגידה באופן וירטואלי נחשבת כבגידה?

שני מספרת כי "תפסה את בעלה על חם" כמה וכמה פעמים באתרי היכרויות וזאת כאשר הוא מצוטט עם נשים אחרות, לטענתה מדובר בבגידה לכל דבר ועניין.

האם זה אכן כך?

טכנולוגיית המאה ה-21 הכניסה לחיינו שינויים רבים בין היתר השפיעה רבות על אופן התקשרותנו עם אנשים בכל תחומי החיים.

גברים ונשים יכולים לצור קשר בקלות רבה ולרקום "רומן" לעיתים ללא כל צורך להפגש פיזית והכל מבלי לצאת את ביתם.

אמצעי התקשורת השונים כגון: פייסבוק, טוויטר ואתרי ההיכרויות, כל אלו היוו פריצת דרך ויצקו תוכן נוסף למושג בגידה בעידן החדש
.
בגידה מהווה עילת גירושין עפ"י ההלכה היהודית עבור כל אחד מבני הזוג, כאשר אישה שבגדה מעמדה בהלכה היהודית פחות יותר מאשר גבר שבגד ועבורה עילה זו מהווה נקודת אל חזור. מרגע הוכחת בגידתה היא אסורה "על בועלה"  ועל בעלה. לא כך עבור הגבר שהפסיק לבגוד ועילה זו אינה עומדת כנגדו עוד.

עפ"י ההלכה היהודית בגידה היא קיום יחסי מין עם בן הזוג "הלא חוקי", משמע עם אדם זר אשר לא באנו עימו בברית הנישואין ולכן באופן היבש בגידה וירטואלית אינה יכולה להיחשב בגידה.

חשוב לומר, כי גם הוכחת הבגידה טעונה הוכחות והבאת עדים ואין זה עניין אשר ההלכה היהודית מקלה בו ראש.

בשנים האחרונות חלה מגמה מצד בתי הדין הרבניים אשר הכירו בבגידה וירטואלית כבגידה לכל לדבר ועניין וזאת לאחר שהבעל הביא הוכחות מצוקות לקיום "רומן על צג המחשב" של אישתו עם מאהבה.

יש לזכור, כי בתי הדין הרבניים עדיין מגלים נוקשה יתרה כאשר הצד הנשי הוא הצד שבוגד בניגוד לצד הגברי וזאת לאור גישתו של הדין העיברי כפי שבואר לעיל.
 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
מורן נפתלי, עו"ד ומגשרת
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס