חפש

אחריות שילוחית במגרש הכדורגל

אחריות שילוחית במגרש הכדורגל



לאחרונה פורסמה החלטת ועדת המשמעת של ההתאחדות לכדורגל לפיה נענשו אגודות הפועל ומכבי תל-אביב בגין התפרעות אוהדיהן ופריצה לשדה המשחק אשר גרמו להפסקת המשחק.
 
למרות התרעמותן של האגודות הנכבדות, ובטרם יביע בית הדין העליון את עמדתו בענין בדונו בערעורים שוודאי יוגשו, מן הדין להבהיר כי עפ"י סעיף 15(ב) של תקנון המשמעת של ההתאחדות לכדורגל:
"קבוצה אחראית באחריות שילוחית לכל עבירה אשר נעשתה ע"י אוהד או אוהדים של הקבוצה, בין אוהד קבוע ובין אוהד לשעה, בין שנעשתה מטעמה או מיוזמתה ובין שנעשתה מיוזמת האוהד ושלא מטעמה. בין שנעשתה בידיעת הקבוצה ובין שנעשתה לא בידיעתה, בין שפעל מתוך כוונה לשרת את מה שנראה לו ענינה של קבוצה מסוימת ובין אם לאו"
 
הקבוצות אכן מלינות על כי הן משקיעות הון עתק באמצעי אבטחה וכי אין להן כל קשר לאותם מעשים של אוהדיהן – בדרך כלל "הקומץ" הידוע.
 
אולם עם כל הכבוד, מן הראוי כי אגודות הכדורגל בשנת 2014, תפנימנה את אחריותן למעשי אוהדיהן, כיוון שקבוצות הכדורגל בבעלות איש זה או אחר, הן קבוצות של אוהדיהן ובלי האוהדים המלווים את הקבוצה ובמקרה זה ממלאים את האיצטדיון, אין קיום לענף הכדורגל כמו גם לכל ענף ספורט קבוצתי תחרותי אחר.
 
מכיוון שהאוהדים הם הם הקבוצה, הרי ברור ומובן מדוע החליט מתקין תקנון המשמעת לחייב את הקבוצה באחריות שילוחית להתנהגות אוהדיה.
 
עם כל הצער וההבנה לליבם של בעלי הקבוצות, הרי גם הם יודעים כי ללא אוהדים, אין להם קבוצה באשר בעלים מתחלפים, שחקנים ומנהלים מתחלפים אולם האוהדים נותרים והם הקבוצה. ומאחר והאוהדים הם אלו שפרצו לשדה המשחק והם אלה שגרמו להפסקת המשחק הרי שהענשת האגודה בשל התנהגותם הינה לא רק עפ"י התקנון המחייב את הדן אלא גם ראויה מהבחינה המוסרית.
 
ידע כל אוהד אשר מאפשר לאוהד לצידו להתפרץ או מצטרף אליו כפי שקרה, כי במעשהו זה הוא פוגע בקבוצתו ואילו הנהלת האגודה ובפרט שתי התל-אביביות אשר רובץ עליהן כעת הענן של עונש על תנאי של הפחתת שלש נקודות
"בכל הרשעה המטילה אחריות על קבוצה להפסקת משחק עד תום העונה", תיטיבנה לעשות אם תשקענה כבר עכשיו את מאמציהן ל"טיפול" באוהדיהן לפני שיקרה המקרה הבא.
 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר 
עורך הדין אריה בן - ארי
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס