חפש

האם נכון שהגבר צריך "לרוץ" ראשון לבית הדין הרבני ? האם נכון שהאשה צריכה לרוץ ראשונה לבית משפט למשפחה?

האם נכון שהגבר צריך "לרוץ" ראשון לבית הדין הרבני ? האם נכון שהאשה צריכה לרוץ ראשונה לבית משפט למשפחה?



כותרת המאמר היא למעשה הדעה הרווחת בציבור והשאלה אם אכן זה נכון ?
התשובה : לחלוטין לא – כל מקרה לגופו.

לדוגמא : כאשר באה אלי אשה ומספרת את "סיפור חייה" ומהסיפור עולה כי למעשה לבעלה – אם ילך לביה"ד הרבני – אין עילת גירושין.

לאשה זו הייתי מייעץ ללכת לביה"ד הרבני, לתבוע שלום בית ומזונות עבורה או עבור ילדיה, ובמסגרת תביעות אלה הייתי מבקש בקשה ל"מדור ייחודי" (מדור ספציפי) שפירושו הוא : ששלום בית ניתן לעשות רק במקום המגורים שם גרים מזה שנים, ולא ניתן לעשות שלום בית אם אין מקום מגורים משותף, זה ודאי ברור !

ולמה הייתי עושה זאת ? מפני שאם הבעל היה בא אלי, ומספר את סיפור חייו, היה עולה מהסיפור כי אין לו עילת גירושין, וכי אם הוא רוצה להתפטר מאשתו הדרך היחידה היא להגיש תביעה לבית משפט למשפחה – ובה לדרוש את "פירוק השיתוף" בדירה.

החוק רואה בבעלי הדירה שותפים, וכאשר בא שותף אחד ורוצה לפרק את השיתוף, בימ"ש בדרך כלל נעתר לו מסיבות שונות – בעיקרן כלכליות.

בבני זוג יש מגבלה אחת, שבית משפט משהה את פירוק השיתוף עד שלאשה והילדים יש מקום דיור חילופי הולם אחר, אך עיכוב זה לא אורך זמן רב.

כאשר פניתי בשם האשה לביה"ד הרבני וביקשתי "מדור ייחודי" נטרלתי את הבעל מכוונתו לפירוק השיתוף בבית משפט למשפחה, וכאשר הוא יפנה לשם – החלטת ביה"ד הרבני מונעת מבית המשפט להורות על פירוק השיתוף.
הרי לכם מקרה שבו כדאי מאוד לאשה, דווקא לרוץ ראשונה לביה"ד הרבני !!!


המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר 
עו"ד שמואל גרוס
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס