חפש

סירוב לבדיקת ינשוף או סירוב לבדיקת שכרות

סירוב לבדיקת ינשוף או סירוב לבדיקת שכרות



קטגוריה זו מתחלקת לשתיים.
 
• האחת, סירוב גורף לשתף פעולה ולנשוף במכשיר הינשוף, דהיינו – אין נשיפה.
 
• השניה, התבצעה נשיפה במכשיר הינשוף, אולם מסיבה כלשהי שתלויה בינשוף עצמו או בנושף ובנשיפותיו, נתקבל פלט ובו כתוב "נפח נשיפה לא מספיק" או "נשיפה אסורה" ומשמעות הדבר היא כי הנושף יואשם בשכרות, או יותר נכון, בסירוב להיבדק מכוח הכשלת הבדיקה.
 
מקרים כאלו הם מסובכים יותר להגנה ממספר טעמים.
 
בנוגע לסירוב הראשון, סירוב גורף להיבדק, על הנאשם להסביר מדוע סירב להיבדק. החוק מחייב אותו להיענות לדרישת שוטר להיבדק ובאין כל הסבר משכנע, בית המשפט יראה אותו כשיכור ברמה הגבוהה ביותר ויחמיר איתו את הדין. ישנם כמובן מקרים בהם אנשים אינם סומכים על מכשיר הינשוף, ובצדק, ומבקשים מהשוטר להיבדק בדרך שאינה נשיפה בינשוף, למשל, בדיקת דם.
אדם שנעצר לבדיקה ונדרש להיבדק בינשוף, יכול לבקש מהשוטר להיבדק בבדיקת דם. חשוב לזכור כי במרבית המקרים, השוטר כלל לא ייענה לבקשה זו, ויתכן כי אף לא יזכיר אותה במסמכים, אלא פשוט ירשום "סירוב להיבדק".
 
במקרים כאלו, המלצתנו היא להקליט את הסיטואציה שמתרחשת מיד עם עצירת הרכב בוידאו או באודיו, ולהדגיש שוב ושוב כי אינכם מסרבים להיבדק, אלא לא מאמינים במכשיר הינשוף ודורשים בדיקת דם.
 
במקרה בו השוטר יסכים לבדיקת הדם אז יחל תהליך של נסיעה לבית החולים הקרוב למקום בו נתפסתם לשם לקיחת הדגימה.
 
במקרה בו השוטר לא ייענה לדרישתכם לבדיקת הדם. הדבר הכי חשוב שעליכם לעשות זה לגשת באופן עצמאי למיון של בית חולים, לשלם אגרה, ולבקש לבצע בדיקת דם לבדיקת רמת האלכוהול.
אתם עשויים להיות מופתעים מהתוצאות שיראו, כי אחוז האלכוהול בדמכם אינו עולה לכדי רף השכרות.
 
אנו ממליצים על בדיקת דם עצמאית גם במקרים בהם נשפתם בינשוף ונתקבלה תוצאה גבוהה וחריגה, מאחר ובמקרה כזה, במידה ויהיה פער גדול בין תוצאת הינשוף לבדיקת הדם, יש בידכם ראיה חזקה שיכולה להוביל לזיכוי!!
 

בנוגע לסירוב מכוח הכשלת הבדיקה, במקרים כאלו עולות ונשנות טענות מצד השוטרים כי הנבדק לא נשף כלל, או הפסיק את הנשיפה באמצע, או שאף אוויר במקום לנשוף וכו'. במקרים כאלו עליכם לדרוש לראות את בדיקת הכיול של המכשיר וכן לאחר שיצא פלט ללא תוצאה על השוטר שמפעיל את הינשוף, לנשוף בעצמו על מנת לוודא כי המכשיר אינו תקול. 
 
בנוסף, אם אתם רואים כי נבדקים נוספים לפניכם גם אינם מצליחים לנשוף כראוי אנא קחו את פרטיהם כדי שבבוא היום נוכל לזמנם למתן עדות העשויה לסייע מאוד לקו ההגנה במשפט.
 
גם במקרים כאלו המלצתנו היא לגשת לבית החולים הקרוב ולבצע בדיקת דם באופן עצמאי כדי שלכל הפחות נוכל להגיע לבית המשפט עם ראיה פוזיטיבית שמראה על כמות אלכוהול בדם, אם בכלל.
 
המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות. 
עו"ד תומר נגולה
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס