חפש

שירותים מיוחדים

שירותים מיוחדים



קצבת שירותים מיוחדים משולמת לאנשים אשר זקוקים לעזרה רבה של הזולת בביצוע פעולות היום-יום (לבוש, רחצה, שליטה על הסוגרים, ניידות בבית, אכילה), לאנשים הנמצאים במצב של תשישות נפש וכן לאנשים העוברים טיפולים רפואיים אינטנסיביים כמו דיאליזה או כימותרפיה.

נכים רבים אינם מודעים לעובדה שבנוסף לקצבת נכות כללית שהם מקבלים מביטוח לאומי הם יכולים לקבל גם קצבת שירותים מיוחדים עבור העזרה לה הם זקוקים בפעולות היום-יום, כך שניתן לקבל את שתי הקצבאות במקביל. אדם המקבל קצבת נכות כללית ייבדק לצורך תביעה לקצבת שירותים מיוחדים במידה שנקבעה לו נכות רפואית בשיעור של 60% לפחות לעניין שירותים מיוחדים.

לחילופין, גם אדם שלא מקבל קצבת נכות כללית עשוי להיות זכאי לקצבת שירותים מיוחדים וניתן לקבל את הקצבה גם בזמן שממשיכים לעבוד ויש הכנסות מעבודה ומלבד שההכנסה החודשית מעבודה אינה עולה על 5 פעמים השכר הממוצע במשק (45,445 ₪- נכון לשנת 2014). אדם שלא מקבל קצבת נכות כללית ייבדק לצורך תביעה לקצבת שירותים מיוחדים במידה שנקבעה לו נכות רפואית בשיעור של 75% לעניין שירותים מיוחדים.

את התביעה ניתן להגיש רק עד גיל פרישה (גיל 62 לנשים ו-67 לגברים), אך במידה והקצבה מאושרת היא תמשיך ותשולם גם לאחר גיל הפרישה.

מי שנמצא במוסד שניתנים בו שירותי רפואה, סיעוד או שיקום אינו זכאי לקצבה.
 
ישנן שלוש רמות המבטאות את מידת התלות בזולת ומהן נגזר גובה הקצבה המשולמת:
דרגה I- מבטאת עזרה רבה בעשיית רוב פעולות היום-יום ברוב שעות היממה או מי שזקוק להשגחה מתמדת. מזכה בקצבה בשיעור 50% - 1,401 ₪ (נכון לשנת 2014). 
דרגה II- מבטאת עזרה רבה בעשיית כל פעולות היום-יום ברוב שעות היממה. מזכה בקצבה בשיעור 105% - 2,922 ₪ (נכון לשנת 2014).
דרגה III- מבטאת תלות מוחלטת באחר בעשיית כל פעולות היום-יום בכל שעות היממה. מזכה בקצבה בשיעור 175% - 4,761 ₪ (נכון לשנת 2014).
 
את הקצבה ניתן לקבל רטרואקטיבית לתקופה של עד 6 חודשים מיום הגשת התביעה בתנאי שהועדה קבעה שהאדם ענה על כל התנאים המזכים.

אם כן, כאשר מגישים תביעה לקצבת נכות כללית, יש מקום לשקול פנייה גם בנושא של שירותים מיוחדים. אם אתם מתלבטים האם מגיעים לכם או לקרובי משפחה שלכם קצבת שירותים מיוחדים, איך לעזור להם לקבל קצבה שכזו והאם נקבעה להם קצבה המשקפת את מצבם אני ממליץ להתייעץ עם עורכי דין הבקיאים בתחום, אשר יבדקו את סיכויי התביעה וילוו אתכם לכל אורך הדרך עד למיצוי מלוא הזכויות המגיעות.

© טל מור משרד עורכי דין
טל מור משרד עו"ד עוסק במימוש זכויות רפואיות מול המוסד לביטוח לאומי, מס הכנסה וחברות הביטוח. המשרד מתמחה בתביעות בתחומים נכות כללית, תאונות עבודה, מחלות מקצוע, פטור ממס מסיבות רפואיות, ניידות, ילד נכה ועוד.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות. 
עו"ד טל מור
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס