חפש

רשלנות במתן טיפולי שיניים

רשלנות במתן טיפולי שיניים

בשנים האחרונות, ככל שהטכנולוגיה והמדע בתחום רפואת השיניים הולכת ומתקדמת,  כך גם ישנם יותר רופאי שיניים בעלי התמחות כללית בלבד המתפתים לעסוק בתחום שיקום הפה, תחום פרוץ ובלתי ממוסד, ללא כל מחוייבות לעבור הכשרה מוסדית,  למעט הכשרה מינימלית של קורס או שניים וגם זה לבחירת הרופא בלבד וללא מחוייבות כלפי משרד הבריאות לעבור התמחות אקדמאית או התמחות נסיונית.

רופאי שיניים רבים בוחרים לעסוק בטיפול שיקום הפה ככל שפיתוי קדמת הטכנולוגיה  רובצת לפתחם, כגון: בשיטות שונות להרכבת שיניים תותבות, השתלת שיניים,  וכיוצ"ב תחום שרופאי השיניים יכולים "לגרוף" ממנו הון רב בגין טיפול כה יקר שאינו מבוקר ואינו מוגבל לא בחוק משרד הבריאות ואף לא באיגוד רופאי השיניים.

מטופלים רבים לרוב מתוך רצון של שיפור מראה אסתטי כחלק מתהליך הניו אייג'  הדוחף אותם לרצות להשאר צעירים פונים לרופאי שיניים על מנת לשקם את הפה ומבלי לדעת עד כמה מומחה הרופא במתן הטיפול, כמה ניסיון יש לו בתחום, איזה קורסים עבר להכשרה מקצועית זו. די שרופא מבצע קורס אחד או שניים והוא יכול לכתוב בשלט בפתח דלתו "מומחה לשיקום הפה" מבלי שהמטופל יידע האם הוא באמת בעל הכשרה מקצועית לכך, מבלי שניתן יהיה לברר במשרד הבריאות אם הוא בעל מומחיות למתן טיפולים לשיקום הפה.

כמו שנשים מבוגרות שואפות לחזה מזדקר כשל נערה בת 18, אף סולד, גבר שואף  לחזה שטוח כשהחזה צובר רקמות שומן. יותר ויותר מתבגרים מבצעים ניתוחים לשאיבת שומן, מתיחת פנים וכיוצ"ב, כך רוצים הגברים והנשים לשמור על צעירותם בהחלפת שיניים, כשמתחילה תופעת העששת בפה, כשמתחילה תופעה של נסיגת חניכיים, שיניים מתחילות להתנדנד ולזוז ממקומן ומראה הפה הופך להיראות פחות ופחות אסתטי.

אך לצערינו "המומחים" לשיקום הפה לא תמיד באמת מומחים לכך. הרבה פעמים מטופלים מגיעים רופא שיניים לביצוע טיפול שורש לדוגמא ומתברר להם אחר כך כי  צריך גם כתר ואז הרופא מצייר למטופל תמונה עגומה של "בריאות" הפה שלו ומציע לו שיקום הפה ע"י ביצוע שתלים להרכבת גשר לשיניים חרסינה. המטופל משתכנע לבצע את הטיפול, כשהמטופל כלל לא מודע לעובדה, כי הוא למעשה הולך לעבור ניתוח ממש אשר בעל סיכונים רבים שיכולים לגרום לנזק בלתי הפיך. ניתוח אשר דורש מהרופא לקבל הסכמה מדעת של המטופל, ניתוח המחייב את הרופא להחתים את המטופל על טופס הסכמה לביצוע ניתוח לאחר שהוסבר למטופל כל הסיכוניים וכל חלופות הטיפול האפשריות.

שיקום הפה זהו תחום נרחב העוסק בשיחזור שיניים בכדי לשפר תיפקוד ואסתטיקה, החל בטיפולים פשוטים (סתימות, כתרים, הלבנת שיניים ועוד), ועד  לטיפולים  מורכבים  הכוללים: השלמת חסר שיניים נרחב, שחיקת שיניים , בעיות סגר מסובכות והפרעות תפקודיות בפרקי הלסת, באמצעות: גשרים, תותבות, השתלות ועוד). לשם כך אמור רופא השיניים להיות בעל ידע נרחב והבנה, מעבר להבנה בסיסית, באמצעים המתאימים ובהתבסס על הבנת תיפקוד מערכת הלעיסה, הניסיון הקליני והספרות המחקרית העדכנית.

הואיל ורופאי השיניים אשר בוחרים גם לעסוק בתחום שיקום הפה אינם מחוייבים בהכשרה הממוסדת בחוק משרד הבריאות, כפי שרופאים בתחום הרפואה השונים מחוייבים להתמחות בענפים שונים: רופא עיניים, אורתופד, קרדיולוג, גניקולוג ועוד, ברפואת השיניים די שרופא עובר הכשרה באמצעות קורסים קצרים והוא מוגדר כמומחה לשיקום הפה. המומחה בשיקום הפה הוכשר "כרופא-שיניים כללי" (בתום 6 שנים) ואח"כ הוכשר באמצעות קורס או שניים חיצוניים והפך להיות מומחה בשיקום הפה.

חשוב מאוד לבחור מומחה לשיקום פה בעל יכולת אבחון, תכנון נכון של הטיפול וביצועו באיכות הגבוהה ביותר, תוך דגש על נוחות תפקוד ואסתטיקה אופטימליים.

משרדינו מטפל במקרים רבים בהם רופא הציג עצמו כמומחה לשיקום הפה והציע תוכנית טיפול אשר רק בדיעבד התבררה כתוכנית לא מתאימה למצב הפה של המטופל או מקרה אחר בוצע ניתוח להחדרת שתלים ובעקבות חוסר מיומנות בתחום פגעו בעצב וגרמו לשיתוק בחלק מהלסת של המטופל. רופא אחר בחר לבצע עקירה לשם השתלת שתל באזור זה והסביר למטופלת שזו "כעקירה פשוטה" ולבסוף התבררה כי העקירה הינה עקירה כירורגית, ניתוח ממש, של שן כלואה שאילצה עקירה של שיניים נוספות אשר התבררו בדיעבד  כעקירות מיותרות של שיניים בריאות.

הרבה פעמים חוטאים הרופאים בתכנון הטיפול ובתוך כך גוזלים סכומי כסף רבים בגין הטיפולים שעלותם אלפי שקלים וכתוצאה מחוסר מיומנות של רופא השיניים מוצאים עצמם המטופלים עם חור עמוק בכיס ועם פה עם מראה שעבר מהפכה ולא מהפך, הרס בלתי הפיך, נכויות וצורך לבצע שיקום חוזר של הפה לתיקון טיפול הרשלני והכי גרוע המטופל מוצא עצמו עם מראה פחות אסתטי משהיה לפנים.

משרדינו מייצג רבים מהמטופלים שהשקיעו את מירב חיסכונותיהם לשיקום הפה, עברו ניתוחים להשתלת שינים, תוך כאב וסבל ממושך ונזק שמאלץ אותם להידרש להוצאות רבות אצל מומחה נוסף לתיקון מעשיו הרשלניים ו/או מחדלו של הרופא.

אדם שקיבל טיפול שיניים רשלני, כמו לדוגמא: הורכבו לו תותבות שאינן נוחות,  תותבות שנשברות, גשר שנשבר ומותיר את המטופל ללא שיניים, שיתוק בלסת שגורם למטופל לרייר כל הזמן וכיוצ"ב, רשאי לתבוע בגין טיפול רשלני זה על מנת לשפר את מצבו ולקבל פיצוי בגין הכאב וסבל הרב שעבר מטיפול הרשלני.

משרדינו ישמח לבחון כל פניה ולבדוק מבחינה משפטית אם ישנה עילה להגשת תביעה רשלנית נגד רופא השיניים ולגרום לכך שהרופא יפצה את המטופל בגין נזקיו תוצאת הטיפול הרשלני וישיב למטופל את עלות הטיפול ששילם עבור הטיפול שכשל.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
אמר-רוזנברג, משרד עורכי דין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס