חפש

10 דברים לעת קרות תאונת דרכים

10 דברים לעת קרות תאונת דרכים

להלן 10 דברים שהנך חייב לדעת ולעשות

1. נפגעת בתאונה – מגיע לך כסף !
אם נהגת ו/או הוסעת ברכב מנועי אשר היה מעורב בתאונת דרכים הינך זכאי לפיצוי בגין נזקי גוף מאת חברת הביטוח של אותו רכב בו נהגת ו/או הוסעת ללא קשר לשאלה מי אשם בתאונה!!

2. איסוף מיידי של הנהגים והרכבים המעורבים בתאונה
חשוב מאוד לאסוף את כל הפרטים הרלוונטים של התאונה. יש לרשום את הכתובת המדויקת של התאונה,  את פרטי הרכב והמעורבים לרבות פרטי עדים לתאונה.  

3. צילום חבלות גוף ונזקי רכב
באם נגרמו לך חבלות בגוף לרבות שפשופים, שריטות, סימנים כחולים, נפיחויות ונגרמו לרכבך נזקים ושריטות כתוצאה מהתאונה מומלץ לצלם אותם במיידי.

4. פניה לקבלת חומר רפואי
רצוי לפנות לטיפול רפואי כמה שיותר מוקדם ולא לדחות את הפניה לבדיקה ולקבלת טיפול למועד מאוחר יותר מרגע קרותה, לא רק מהדאגה לבריאותך, אלא גם כי בדיקה רפואית תשמש ראייה לפגיעה פיזית כתוצאה מהתאונה.
חשוב מאוד להקפיד ולמסור את מלוא תלונותיך אודות הכאבים והחבלות שנוצרו כתוצאה מהתאונה וחשוב לוודא כי הדברים נרשמים על גבי המסמכים הרפואיים לרבות העובדה כי נחבלת בתאונת דרכים.  

5. פניה למשטרה על מנת לדווח על התאונה
עליך לגשת לתחנת המשטרה ולמסור הודעה על קרות התאונה וזאת על מנת לקבל אישור משטרה הכולל את הפרטים של כל המעורבים בתאונה לרבות פרטי הרכבים המעורבים בתאונה ופרטי פוליסת הביטוח.

6. לא לשתף פעולה עם חוקרי חברת הביטוח
חוקרים מטעם חברת הביטוח ינסו ליצור עמך קשר במקום מגוריך, מקום עבודתך או לחקור את קרוביך על מנת לדלות מידע לגבי התאונה ועל מצבך הרפואי. מומלץ לא לענות לשאלותיהם ולהסביר להם בנימוס כי הנך מיוצג על ידי עורך דין המומחה בתחום וכי הם מוזמנים לפנות אליו בשאלות.

7. שמירת קבלות וחומר רפואי
עליך לשמור על כל מסמך רפואי וקבלות הנוגעות להוצאות אשר נגרמו עקב התאונה לדוגמא הוצאות נסיעה לטיפולים רפואיים  (קבלות על דלק, נסיעה במונית או באוטובוס), רכישת תרופות, ציוד רפואי, קבלות בגין עזרה במשק הבית וכו'.

8. תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה
חשוב לדעת כי תאונת דרכים יכולה להיחשב כתאונת עבודה אם זו ארעה בזמן עבודה, בדרך אל העבודה או ממנה.
בתאונת עבודה הפיצוי מתקבל מאת חברת הביטוח של הרכב ומאת המוסד לביטוח לאומי. יש למלא טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה על מנת שביטוח לאומי יאשר את התאונה כתאונת עבודה.

9. מתי מתיישנת תביעה בגין פיצויים לנפגעי תאונות דרכים ?
מרוץ ההתיישנות מפסיק רק לאחר שמוגשת תביעה לבית המשפט! התכתבות עם חברת ביטוח אינה עוצרת את מרוץ ההתיישנות.
תביעה לפיצוי נפגעי תאונות דרכים מתיישנת לאחר 7 שנים מיום התאונה או קרות הנזק. במקרים שבהם הנפגע הינו קטין, תתיישן התביעה בדרך כלל בהגיעו לגיל 25, דהיינו 7 שנים לאחר הגיעו לגיל 18.  מומלץ שלא להגיש את התביעה מאוחר מידי.

10. ייצוג על ידי עו"ד המתמחה בנזקי גוף
מומלץ מאוד לפנות לעו"ד המתמחה בתחום נזקי הגוף סמוך מאוד למועד התאונה שכן אי פניה לעו"ד במועד עלולה לפגוע בגובה הפיצויים.
כמו כן יתכן כי תגרם לך תאונת דרכים על פי ההגדרה בחוק ולא ידעת על כך שכן לא רק התנגשות בין שני רכבים מהווה תאונת דרכים אלה גם חלקה עם אופנוע, חבלה בגוף עקב נסיעה ברכב, נפילה תוך ירידה מהרכב או עליה אליו ועוד.


לשם הזהירות, המידע המובא במאמר זה הוא בסיסי וראשוני ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. על הנפגע לפנות בהקדם לעו"ד המתמחה בתחום הנזיקין.

אשמח לסייע ולייעץ ללא התחייבות

עו"ד אורית פז,  בעלת משרד עורכי דין ישי-פז ושות' המתמחים בפיצויים בגין נזקי גוף (תאונות דרכים, תאונות עבודה, ביטוח לאומי, רשלנות ורשלנות רפואית)
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס