חפש

הקנס על שבירת רגלי נהג בתאונה: אלף ש"ח

הקנס על שבירת רגלי נהג בתאונה: אלף ש"ח

נהגת שגרמה לשבירת רגליו של רוכב אופנוע בתאונה נקנסה בסכום זעום. ראש לשכת תביעות תעבורה הגיע בעצמו כדי להגן על העסקה.

בית המשפט לתעבורה בבאר שבע הקל עם נהגת ששברה את שתי רגליו של אופנוען בתאונת דרכים. הנהגת, שהורשעה בעסקת טיעון בחבלה חמורה, קיבלה קנס של 1,000 שקל ופסילת רישיון על תנאי. ראש לשכת התעבורה בנגב הגיע בעצמו כדי להגן על עסקת הטיעון.
 
התאונה התרחשה לפני כחצי שנה. תושבת באר שבע פגעה ברוכב אופנוע. מעוצמת ההתנגשות עף הרוכב לשולי הכביש ושבר את שתי רגליו, מה שהצריך שיקום ממושך בבית החולים והביא לכך שהרוכב לא הגיע למקום העבודה במשך תקופה ארוכה.

לשכת תביעות תעבורה במשטרת מרחב הנגב הגישה נגד הנהגת כתב אישום חמור לבית המשפט לתעבורה בבאר שבע, אשר ייחס לה עבירה של גרימת חבלה.

במהלך המשפט הצליחו פרקליטיה של הנהגת, עורכי הדין חגי אסולין ועמית פאלאצ'י, לחתום בשם מרשתם על הסדר טיעון עם התובעת בתיק. על פי ההסדר, הנהגת תודה באישום נגדה ובתמורה התביעה תבקש לגזור עליה עונש קל במיוחד - קנס ופסילה על תנאי של רישיון הנהיגה שלה.

ראש לשכת התביעות: הנהגת לקחה אחריות על התאונה

העסקה הוצגה בפני השופט אלון אופיר, שהחליט לדחותה ודרש שראש לשכת התעבורה במשטרה יגיע במיוחד לבית המשפט להסביר את מניעי העסקה.

רפ"ק אבנר גרוס, ראש לשכת תביעות תעבורה נגב, הגיע לבית המשפט והסביר לשופט אופיר מדוע יש לקבל את הסדר הטיעון למרות פציעתו של רוכב האופנוע.

לטענת ראש לשכת התביעות, מידת רשלנותה של הנאשמת בתיק מיזערית ויש לקחת בחשבון את העובדה שהיא בעלת ותק של רישיון נהיגה משנת 1995 כשלחובתה שתי עבירות קנס. גרוס ציין כי הנהגת
 
לקחה אחריות על התאונה וכי החבלות שנגרמו לפצוע לא היו ברף הגבוה. לטענתו, הסדר הטיעון הוא ראוי ומאוזן מבחינה ציבורית.

אלא, שמתברר שהמשטרה כלל לא טרחה לעדכן את הנהג הפצוע בעסקה שנרקמה. באופן חריג החליט השופט אופיר לקבל את הסדר הטיעון וגזר על הנהגת תשלום קנס של 1,000 שקל ופסילה
על תנאי של רישיון הנהיגה שלה לשלושה חודשים.

"עליי להדגיש, כי אין בקבלת הסדר זה משום שינוי ברף הענישה המקובל ביחס לתיקים דומים", הדגיש השופט בפסק הדין.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס