חפש

נסע באור אדום פגע בנוסעים וזוכה בביהמ"ש

נסע באור אדום פגע בנוסעים וזוכה בביהמ"ש

תושב באר שבע שנסע באור אדום וגרם לתאונת דרכים קשה זוכה בטענה שהתבלבל ברמזורים. השופטת:"לא ניתן ללמוד מהראיות שהובאו על ידי המשיבה כי נתלווה יסוד נפשי המתבטא במחשבה פלילית".
 
המקרה הדי מוזר התרחש לפני כשלוש שנים. תושב באר שבע נהג במכוניתו בשדרות שזר לכיוון מרכז הקניות "ביג". הוא נכנס לצומת מרמזור, חצה אותו באור אדום והתנגש במכונית שהגיחה מולו. נהג המכונית ובתו בת ה-12 נפצעו באורח קל עד בינוני, הם נזקקו לקבלת טיפול רפואי ופונו לבית החולים סורוקה.

הנהג הפוגע, הודה בחקירתו בפני בוחני התנועה במשטרת מרחב הנגב שאכן נסע ברמזור אדום וגרם לתאונה, אך לדבריו הוא פשוט התבלבל ברמזורים.

"התבלבלתי בין הרמזורים שהיו מולי. אחד הראה על פנייה שמאלה ואחר על נסיעה ישר", טען הנהג להגנתו. זאת למרות שמערכת הרמזורים הייתה תקינה ביום התאונה.

"לא גנב רמזור"

גרסתו של הנהג נראתה די הזויה ומוזרה לבוחני התנועה שהחליטו להגיש נגדו כתב אישום לבית המשפט לתעבורה בבאר שבע בגין עבירות של גרימת תאונה ונהיגה בלתי זהירה בקלות ראש ורשלנות תוך אי מתן תשומת לב לדרך ואי ציות לאור אדום.

פרקליטיו של הנהג הנאשם, חגי אסולין ואלמוג אזולאי, ביקשו מבית המשפט לזכות את מרשם מנהיגה באור אדום. לדבריהם, הנאשם לא נהג בקלות ראש ולא ניסה לבצע עבירות תנועה וכי בחקירתו הודה מייד כי התבלבל בין הרמזורים.

"לא מדובר בנאשם שלא ראה אור אדום והחליט ל'גנוב' את הרמזור, לא האיץ למראה אור כתום אלא היה במצב של עמידה בצומת אך התבלבל בין הרמזורים", הסבירו הסנגורים.

הם ביקשו מבית המשפט לזכות את הנאשם מעבירה של נהיגה בקלות ראש ולהסתפק בהרשעה מינורית של עבירה בחוסר זהירות שהעונש עליה הוא יחסית קל. התובע ביקש להרשיע את הנאשם בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום.

שופטת בית המשפט לתעבורה בבאר שבע, איילת ג'רבי החליטה לזכות את הנאשם מעבירה של נהיגה בקלות ראש. בהכרעת דין ארוכה ומנומקת הסבירה השופטת, כי היא מקבלת את גרסת הנאשם, כי אכן התבלבל בין הרמזורים וכי לא הוכח מהראיות שהובאו בפניה על ידי התביעה, כי נתלווה למעשה יסוד נפשי המתבטא במחשבה פלילית בטרם בוצע המעשה.

השופטת החליטה להרשיע את הנאשם בעבירה של נהיגה בחוסר זהירות בלבד.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס