חפש

איך לנהוג אחרי פגיעה כתוצאה מתאונת דרכים

איך לנהוג אחרי פגיעה כתוצאה מתאונת דרכים

מהי תאונת דרכים ?
 תאונת דרכים היא תאונה שאירעה תוך כדי נסיעה ברכב, חנייתו כניסה ויציאה ממנו, דחיפתו או גרירתו.גם פגיעה שאירעה במהלך טיפול או תיקון דרך ברכב, ובלבד שטיפול כזה נעשה על ידי המשתמש או בידי אדם שסייע למשתמש ברכב נחשב תאונת דרכים.
פגיעה כתוצאה מתאונת דרכים מקנה לנפגע פיצויי על פי החוק לפיצויים לנפגעי תאונת דרכים.

מה קורה אם הנפגע אשם בתאונה ?
בישראל הזכאות לקבלת פיצוי עבור פגיעה עקב תאונת דרכים, קיימת גם אם התאונה נגרמה באשמתו של הנפגע או של כל אדם אחר.

קבלת טיפול רפואי ראשוני
נפגע בתאונת דרכים זכאי לקבל טיפול ראשוני על חשבון חברת הביטוח. הטיפול הראשוני יינתן על ידי צוות מגן דוד אדום במידת הצורך.
במידה והנפגע לא טופל באמ בולנס, עליו לפנות לחדר מיון הקרוב ומוקדם ככל האפשר לזמן התאונה. הבדיקות, הטיפולים והאשפוז ישולמו על ידי חברת הביטוח לאחר מסירת אישור משטרה לבית החולים.

 מדוע חשוב להגיע לבית החולים לאחר תאונת דרכים ?
 לאחר תאונת דרכים חשוב להיבדק בבית חולים מנת לאתר פגיעות וחבלות.לעיתים לאחר התאונה נראה כי המגבלות אינן משמעותיות אך בבדיקה מסתבר שישנה פגיעה הדורשת טיפול.
יש לציין בפני הרופאים את כל הכאבים והמגבלות גם אם הם נראות קלות.

אישור משטרה
יש לפנות למשטרה לקבלת אישור אודות אירוע התאונה בהקדם האפשרי. יש למסור להם את פרטי כל הנהגים המעורבים, הנפגעים ואת פרטי פוליסות ביטוח החובה ורישיון רכב. אישור המשטרה יצורף לתביעה נגד חברת הביטוח.
כדאי לרשום את פרטי העדים לאירוע.

קופת חולים
יש להקפיד להמשיך טיפול בקופת חולים, להעלות בפני הרופאים את כל המגבלות והכאבים. כמו כן יש לבקש הפניות מתאימות לרופאים מומחים ולבדיקות שונות (רנטגן, MRI   וכד'.)

מומחה רפואי
במידה ומוגשת תביעה משפטית, ימנה בית המשפט רופאים מומחים לתחום הפגיעה על מנת שייקבעו מהו אחוז הנכות שנותרה לתובע. חוות דעת של מומחה תקבע אחוזי נכות אשר יקבעו את הבסיס לקביעת סכום הפיצוי בתביעת נזיקין עקב תאונת דרכים. חשוב שבעת הבדיקה עם הרופא יחזק הנפגע את כל המסמכים הרפואיים הקשורים לתאונה.

הוצאות הקשורות לתאונה
יש לשמור קבלות בגין הוצאות נסיעה לטיפולים, חנייה, עזרה בבית, ציוד רפואי, הפסד ימי עבודה וכד'.

אם גם אתם או הקרובים לכם הייתם מעורבים בתאונת דרכים צרו קשר איתי קשר, כדאי ומומלץ להתייעץ ולהבין מה מגיע לכם לפי החוק.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
עו"ד רונית מלין בן שמעון
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס