חפש

חייל נשלח באיחור לטיפול, איבד אשך - ויוכר כנכה

חייל נשלח באיחור לטיפול, איבד אשך - ויוכר כנכה

חייל התלונן על כאבים בבטנו התחתונה. הוא המתין שעות עד שפגש רופא, וזה סבר שמדובר בדלקת. רק למחרת פונה לבית החולים - שם נכרת האשך. רופא מומחה: "אם היה מפונה מיד - הרי היה נותר עם שני אשכיו". עכשיו הוא הוכר כנכה צה"ל

הרופא הצבאי סבר שמדובר בדלקת - בבית החולים, אליו פונה באיחור, התבררה התמונה האמיתית: טיפול רפואי לקוי בחייל צה"ל גרם לרופאים לכרות את אחד מאשכיו - כעת הכיר בו משרד הביטחון כנכה צה"ל.
 
החייל, ששירת מאחת מחטיבות החי"ר, חש במהלך נסיעה לבסיס בכאבים עזים בבטן התחתונה ובאזור המפשעה. הכאבים החמירו במהלך הנסיעה, אך כאשר הגיע לבסיס התבקש על ידי החובש הפלוגתי להמתין שמונה שעות, עד אשר נלקח לבדיקת רופא.
 
מהתצהיר שהגיע למשרד הביטחון, בדרישה להכיר בו כנכה צה"ל, עולה כי הרופא פסק שמדובר בדלקת והסתפק במתן כדורים לשיכוך כאבים. גם בשעות הבוקר, על אף שהכאבים החמירו, לא מצאו אנשי הרפואה בבסיס לפנותו באופן מיידי לבית חולים ורק בשעות הערב פונה לחדר מיון, שם הוחלט להעבירו לניתוח בו נכרת אחד מאשכיו.
 
רופא מומחה מטעם משרד הביטחון קבע בחוות הדעת שכתב, כי "קיימת

החמרה שנבעה מטיפול לקוי של רופא וחובש היחידה. ההחמרה היא בשיעור 100 אחוז, כיוון שאם החייל היה מפונה מיד עם הגעתו למרפאה הרי היה נותר עם שני אשכיו".
 
החייל, שיוצג בתביעה על ידי עו"ד מיכל קריסטל ממשרדו של עו"ד אלי סבן, המתמחה בתביעות נגד משרד הביטחון, זומן באחרונה לוועדה רפואית בה יקבעו אחוזי הנכות שלו. הוועדה עשויה להתחשב בנזק העתידי של החייל, לרבות פגיעה בפוריות.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
מיכל קריסטל , משרד עורכי דין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס