חפש

הגבר בגד, האשה דורשת פיצויים על הפרת חוזה

הגבר בגד, האשה דורשת פיצויים על הפרת חוזה

לטענת מגישת התביעה, הכתובה היא חוזה שהפרתו בגין בגידה מחייבת בפיצויים. בעלה מכחיש את הבגידה נחרצות וטוען: מדובר בתחום חוץ משפטי

האם בגידה במסגרת חיי נישואים היא הפרת חוזה והאם ניתן לתבוע על כך פיצויים במסגרת חוק החוזים? על שאלה זו יצטרך בית המשפט לענייני משפחה בתל-אביב להשיב בקרוב בעקבות תביעה לא שגרתית שהוגשה בימים אלה. התביעה מגוללת את סיפורה של אישה צעירה שנשואה במשך 5 שנים, אך לאחר שגילתה, לדבריה, שבעלה בוגד בה, היא מבקשת להתגרש ממנו. לגרסתה, בעלה נהג לבקר במכוני ליווי ולקיים יחסי מין עם נשים מזדמנות. ההוכחה לכך, לפי התביעה, היא חשבון כרטיס האשראי שלה שבו השתמש בעלה.  
 
באמצעות עו"ד ריקי ישי האישה טוענת כי היא ובעלה חתמו על כתובה שבה התחייבו "להוקיר, לכבד ולאהוב באמונה וביושר". כתובה זו היא לדבריה חוזה בהתאם לחוק החוזים, ומשכך - הפרת הכתובה היא למעשה הפרת חוזה ועל כן על בן זוגה לפצות אותה.

על הפרת החוזה עמה האישה דורשת 50 אלף שקל, נוסף ל-43 אלף שקל בעבור שכר הדירה שמגיע לה לכאורה בגין מגורי הבעל אצל הוריה במשך 4 שנים.

הבעל, מצדו, טוען כי חייו עם אשתו היו חיים טובים, כי לא היו דברים מעולם וכי כלל לא בגד בה. לדבריו, אשתו עזבה את הבית בפתאומיות ולקחה
 
איתה את כל תכולתו בלי ליידע אותו על כך. לגרסתו, הוא תמיד היה נאמן לאשתו והתנהלותה הקיצונית נובעת מהסברה המוטעית כי הוא השתמש בכרטיס האשראי שלה. לדבריו, אותו כרטיס אשראי בכלל נגנב ולא הוא שאחראי לחיובים המופיעים בפירוט חשבונה.

עורכת דינו של הבעל רות דיין וולפנר הודיעה בשמו לבית המשפט כי הם דוחים מכל וכל את טענות הבגידה. עם זאת, היא מדגישה כי גם לו היתה בגידה, "הרי שבמשפט הישראלי אין הכרה באשם בפירוק קשר הנישואים כעילת תביעה". עוד מצוין בכתב ההגנה שהוגש לבית המשפט כי "ככלל, המשפט הישראלי אינו מאפשר הגדת תביעות שעילתן פירוק הנישואים, וכי אין ספק כי נישואים אינם חוזה ומדובר בטריטוריה חוץ משפטית".

גם את יתר תביעותיה הכספיות של האישה הבעל דוחה בתוקף. לדבריו, התמונה שמצטיירת מתביעתה הפוכה למה שקרה במציאות. לגרסתו, לא די שאינו חייב לה דבר על תקופת החיים המשותפת שלהם, אלא שבהתבסס על הטענות כאילו היא המפרנסת והמכלכלת של הבית עתה קמה לו גם הזכות לתבוע ממנה מזונות. בית המשפט ידון בקרוב בטענותיהם של בני הזוג ויצטרך להכריע מי מהם צודק.

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס