חפש

מכר דירת מגורים

מכר דירת מגורים

אני רוצה למכור דירה בבאר שבע, למה אני צריך עורך דין ?
ניתן לחשוב בטעות שחוזה דירה הוא חוזה סטנדרטי שניתן להעתיק אותו מעסקת מכר דירה ישנה ופשוט לשנות את הנתונים. מחשבה זו אינה נכונה כיוון שכל עורך דין וותיק ומנוסה יאמר לכם שאין שתי עסקאות מכר זהות ובאותה מידה חוזה מכר הדירה אף הוא אינו יכול להיות זהה.
תפקידו של עורך הדין הוא להגן על הלקוח שלו שלרוב ניצב בפני העסקה הגדולה של חייו, ובאותה מידה הוא ניצב כאשר הידע שלו מוגבל מאוד וככזה הוא חשוף לסכנות רבות ומגוונות.

האם כל עורך דין יכול לערוך הסכם מכר דירה או שצריך עורך דין מבאר שבע לערוך דירה בבאר שבע?
ככלל, לעורכי הדין בכללותם הסמכה זהה הניתנת ע"י לשכת עורכי הדין בישראל. אך יחד עם זאת, לא בכדי אחוז התביעות בגין רשלנות מקצועית של עורכי דין בתחום המקרקעין גבוהה לאין שיעור מאשר בכל תחום משפטי אחר. מכאן שמומלץ לשכור עורך דין מנוסה אשר מכיר את הניסוחים הנכונים באותיות הקטנות שימנעו מכם סיבוכים עתידיים אפשריים. לגבי האזור ממנו מגיע עורך הדין, נכון שאין חובה לשכור עורך דין מבאר שבע כדי למלא חוזה מכר דירה בבאר שבע, אך היתרון של תושב המקום לרוב יאפשר לעורך הדין להזהיר את הלקוח מפני עסקה בעייתית על סמך ניסיונו האישי והיכרותו האישית עם הסביבה.
בית המשפט רואה בעורך הדין כאבן שואבת בכל הנוגע לעסקת מקרקעין ולאחרונה אף פסק כנגד עורך דין אשר לא הזהיר את הלקוח שלו כי הוא מוכר נכס במחיר הנמוך ממחיר השוק באופן משמעותי, וזאת כדי להראות עד כמה חשוב היכרותו של עורך הדין עם המטרייה המשפטית בתחום המקרקעין ועם סביבת המגורים בה הוא מצוי.
יתרון נוסף בבחירת עורך דין המתעסק במקרקעין בסביבת מגוריו (לדוג' עורך דין מבאר שבע שיעסוק במכר דירה בבאר שבע) נגזר מכך שעסקאות המכר ברובן תלויות בגורם שלישי כמו מנהל רישום מקרקעין (הטאבו) \ מנהל מקרקעי ישראל \ חברה משכנת וכד' , היכרותו היומיומית של עורך הדין עם העובדים במוסדות אלה יכולים לחסוך זמן רב בהמתנה לאישורים ע"י מודעות לדרישותיהם והגעה עם כל החומר הנחוץ והשלמת מהלך המכירה בפגישות בודדות.

 מהי זכות קדימה ?
זכות קדימה הינה הזכות להיות קודם בין הרוכשים. לדוגמה, נניח שבני זוג מתגרשים והבעל מבקש למכור את דירת המגורים, לאישה תקום זכות קדימה, קרי, היא תמיד תוכל להשוות את ההצעה הגבוהה ביותר ולרכוש בעצמה את הדירה. ישנם שלושה סוגים של זכות קדימה : א. זכות קדימה בין יורשים במשק חקלאי בשנתיים שלאחר מתן צו הירושה. ב. בין בני זוג (כמו בדוג') ג. זכות קדימה מכוח הסכם, זכות זו תרשם כעסקה במקרקעין.

מה ההבדל בין ייפוי כח רגיל לייפוי כח בלתי חוזר ?
ייפוי כח רגיל, הינו ייפוי כח אד הוק, למטרה מסויימת אשר בהגשמתה גם ייפוי הכח מגיע אל קיצו. דרך נוספת בה ייפוי הכח הרגיל יכול להתבטל היא כעבור 10 שנים מיום שניתן אם הוגשה הסכמה בכתב של מייפה הכוח או אם בית המשפט התיר את הרישום.
ייפוי כל בלתי חוזר, משמש להשלמת הסכם מכירת נכס, בו מועברות כל הסמכויות להשלמת העסקה. ייפוי כח זה תקף לעולם וניתן רק לאחר שהושלמו כל התשלומים וההליכים שיכולים היו לטרפד את העסקה.


נכתב על ידי עו"ד אסי רובין , מומחה לדיני מקרקעין - משפחה - הוצאה לפועל

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
אסי רובין, משרד עורכי דין
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס