חפש

מצלמות המהירות החדשות-המדריך המקוצר לנהיגה בטוחה

מצלמות המהירות החדשות-המדריך המקוצר לנהיגה בטוחה

המשרד לביטחון פנים מקדם מזה כעשור פרוייקט אכיפה אלקטרונית כאשר מצלמות מהירות ומצלמות רמזור דיגיטליות חדשות יוצבו ברחבי הארץ. מטרת התוכנית היא לשנות את דפוסי ההתנהגות של הנהג בכביש ועל ידי כך לצמצם את מספר תאונות הדרכים.

בימים אלה התוכנית יוצאת לפועל וגם אתה הנהג הזהיר ביותר שלוחץ רק מדי פעם חזק מדי על דוושת הגז  תהיה חייב להאט מעט את נסיעתך. מדוע?

 תקנות התעבורה קובעות  את רף הענישה בהתאם למהירות העולה על המותר ומטילה עונשים הכוללים קנסות, הזמנות לדין, פסילת רשיון הנהיגה והטלת ניקוד ע"י משרד הרישוי.

מבחינת גובה הקנסות והניקוד שיצטבר לחובתך במשרד הרישוי לא השתנה דבר. עם זאת  צפויה החמרת העונשים ובמקרים של נהיגה במהירות מופרזת ידרשו  עונשים חמורים יותר - הכל בהתאם לחומרת העבירה, עברך התעבורתי ונסיבותיך האישיות.

מה עליך לעשות אם הרכב רשום על שמך אך אדם אחר נהג ברכב ואתה קיבלת את הדו"ח?

הנה סיפור קצר שימחיש את חומרת העניין: אישה התאלמנה זה מכבר, כאשר על שמה היו רשומים 2 כלי רכב. רכב אחד שימש את בעלה ז"ל לצורכי עבודתו והרכב השני שימש אותה. הבעל נהג ברכב במהירות העולה על המותר (יותר מפעם אחת)  וקיבל לביתו הודעות תשלום קנס לאחר שנתפס במצלמת המהירות. מאחר ומדובר באזרח שומר חוק הוא שילם את הדוחות מבלי שאלמנתו ידעה דבר על כך. לימים נפטר הבעל וזמן קצר לאחר מכן קיבלה אלמנתו הודעה ממשרד הרישוי כי מאחר ונזקפו לחובתה 36 נקודות עליה להפקיד את רישיון הנהיגה שלה לאלתר וכי הנהיגה אסורה עליה  למשך 3 חודשים. עכשיו נטל ההוכחה על כתפיה להוכיח כי אחר נהג ברכבה זאת מאחר והדוחות שולמו ורואים את האישה כמי שמודה בעבירה , הורשעה ונגזר דינה.

כעת, על האישה לפנות למשרד הרישוי תוך 30 יום מקבלת ההודעה על מנת להעלות טיעוניה. לרשות הרישוי הסמכות לקצר את תקופת הפסילה ו/או לדחות את מועד הפקדת הרישיון  עד 6 חודשים. לאחר מכן על האישה לפנות לבית המשפט בבקשה להארכת מועד להישפט.לבית המשפט שיקול הדעת באם להיעתר לבקשה וגם זאת מנימוקים מיוחדים שירשמו.

המגמה בפסיקה הינה שלא לאפשר באופן גורף הארכת מועד להגשת בקשה להישפט, אלאבמקרים חריגים בלבד, כאשר האיחור מוצדק!

אז אם מישהו אחר נוהג ברכב הרשום על שמך - אתה בבעיה. הדו"ח יגיע לביתך על פי הכתובת שרשומה ברישיון הרכב שלך ואתה תצטרך להוכיח כי אחר נהג ברכבך.איך?

עליך לפנות למרכז פניות נהגים ארציבדואר רשום ,תוך 90 יום מקבלת ההודעה על ביצוע העבירה, בבקשה להסב את הדו"ח על שם מישהו אחר וזאת בצרוף תצהיר ממי שנהג ברכב והעתק מרישיון הנהיגה. ואם אחרת, שכחת, ולא פנית בזמן למפנ"א? -עליך לפנות לבית המשפט בבקשה להישפט באיחור!!

מומלץ בעניין זה להתייעץ עם עורך דין מטעמךשכן בתי המשפט מעניקים משקל רב לחשיבותם של קיום הליכים בזמן, זאת בשל העומס המוטל על בתי המשפט לתעבורה.

אז עד לפעם הבאה תנהג בזהירות ובבטחה.!!

רוית בן עמי עוז, עורכת דין מומחית לענייני תעבורה

לשעבר תובעת וראש לשכת תביעות תעבורה במשטרת ישראל

המידע הנ"ל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד ומסיר מעורכי הדין באתר כל אחריות.
רוית בן-עמי עוז, עו"ד
מלאו את פרטיכם ועורך הדין יחזור
אליכם בהקדם:
אני מאשר/ת את תקנון האתר
אני מאשר/ת קבלת דיוור
שלחו טופס